Pentru tinerii veniti sa atraga atentia, prezenta la Salon este o adevarata batalie pe viata si pe moarte. In fata investitorilor sau a potentialilor parteneri, ei nu au decat doua minute la dispozitie pentru a convinge. Pentru cei duc lipsa de finantare, jocul este crucial.

"Am participat la un pentru a ne face mai vizibili, pentru a gasi parteneri, clienti si pentru a accelera operatiunea de ridicare de fonduri", a explicat Arnaud Le Maout, presedintele Airborne Concept, un start-up francez specializat in conceperea de drone civile si militare.

Intreprinderea, care propune, in egala masura cursuri de telepilotare a dronelor, este in plina ascensiune economica la mai putin trei ani de la infiintare, si pentru a accentua aceasta evolutie dinamica, incearca sa faca rost de 1,5 milioane de euro.

Daca Boeing si Airbus raman puncte de referinta, cele mai ingenioase si incredibile realizari au apartinut start-up-urilor, precum grupul american SpaceX, patronat de Elon Musk, fondatorul Tesla, in cursa pentru cucerirea spatiului cosmic, sau firma OneWeb (condusa de Greg Wyler, acelasi care, anterior, a creat O3b Networks) in domeniul comunicatiilor prin satelit.

"Sectorul aeronauticii nu mai este impenetrabil. Dimpotriva el este pe punctul de fi zguduit de start-up-uri", spune Francois Chopard, care a fondat in 2012 compania Starburst Accelerator. Acest incubator, ce s-a impus ca lider mondial in aeronautica, si-a propus sa asiste structurile emergente in dezvoltarea lor, ajutandu-le, totodata, sa obtina contracte cu mai marii industriei.

"Start-up-urile sunt la originea unui formidabil elan de inovatii, unele dintre ele avand deja proiecte pentru avioane supersonice", subliniaza expertul. In acelasi timp, marile grupuri "isi focalizeaza carnetele de comenzi si cresterile pe aparatele de care dispun", dar au pierdut, practic, controlul asupra progresului tehnologic, crede analistul.