"Nu se poate tolera aşa ceva! Şi haideţi să intrăm la cauze! Poţi să admiţi o cauză care ţine de intemperii, de vremea vitregă: viscole, furtuni... Ştiţi care sunt cauzele? Doar 5% sunt cauzate de vechimea materialului rulant, de condiţia tehnică în care se află materialul rulant. 70% sunt cauzate de CFR Infrastructură, care atunci când are probleme pe calea ferată de regulă a procedat la restricţii", a afirmat Stroe, citat de agerpres.

El a precizat că a dispus să fie analizate toate restricţiile de viteză instituite pe calea ferată pentru a vedea cum s-au rezolvat problemele care au dus la aplicarea lor. Referindu-se la destituirea şefului Gării de Nord şi a şefului Regionalei CFR Bucureşti, oficialul roman a spus ca nici o scuza nu poate justifica mizeria de pe teren.

"Şi când auzi nişte scuze că nu se pot înlocui 210 dale din pavajul sărit de pe peroane... sunt nişte gropi în peroane care au ajuns la fierul beton, la plasa aia de sârmă care se pune. Eu le-am văzut cu ochii mei. Dacă plouă, toată apa colectată pe aplecătoarea de pe peroane, ţevile alea, jgheaburile, burlanele sunt sparte, curge pe cetăţeni, grupuri sanitare într-o stare deplorabilă, mizerie, mizerie, mizerie. Lucruri care, în explicaţiile cerute celor care au condus Gara de Nord şi Regionala CFR Bucureşti, ţineau de 'Gara este monument istoric, nu putem să o reparăm', dar nu vorbim de reparaţie capitală, ci de a schimba aspectul, 'Primăria sectorului 1 este foarte birocrată şi nu ne dă avizele şi autorizaţiile respective' şi încă foarte multe asemenea explicaţii care nu ţineau în niciun fel de cauzele reale", a detaliat Stroe.

Potrivit lui Stroe, acum, în Gara de Nord a început să se lucreze, să se schimbe aspectul. Şeful Gării de Nord, Mihai Cândea, şi directorul Regionalei CF Bucureşti, Laurenţiu Maraloi, au fost schimbaţi din funcţii pe 23 octombrie, după ce ministrul Transporturilor, Felix Stroe, s-a declarat nemulţumit de modul de administrare şi de întreţinere a Gării de Nord.