Statul slovac va plăti 56,7 milioane euro pe an pentru o perioadă de 30 de ani începând din 2020, când autostrada ar urma să fie deschisă traficului. Suma totală ia în calcul evoluţia inflaţiei şi tarifele de mentenanţă.

Dintr-un total de nouă oferte, Ministerul slovac al Transporturilor a selectat oferta depusă de consorţiul condus de Cintra, divizie a grupului Ferrovial, din care mai fac parte compania australiană Macquarie şi cea austriacă Porr, deoarece a fost cea mai ieftină. Ministrul slovac al Transporturilor, Jan Pociatek, a precizat că statul va mai plăti alte 375 milioane de euro pentru a cumpăra terenul pe care va fi construită viitoarea autostradă.

În conformitate cu termenii unui acord de tip parteneriat public privat (PPP), consorţiul câştigător a promis să construiască autostrada în 4,25 ani în schimbul unor tranşe anuale de 56,72 milioane euro timp de 30 de ani, după care statul va prelua autostrada. A doua cea mai mică ofertă a fost depusă de un consorţiu de firme condus de grupul francez Vinci care a promis că va construi autostrada în 3,5 ani în schimbul unor tranşe anuale de 69,01 milioane euro.

Agerpres aminteste ca, in România, CNADNR a anunţat anul trecut că renunţă la atribuirea contractului de concesiune pentru Autostrada Comarnic - Braşov către asocierea Vinci-Strabag-Aktor motivând că ofertantul nu a găsit fondurile necesare.

Potrivit proiectului de concesiune al Autostrăzii Comarnic – Braşov, construcţia ar fi durat patru ani, operarea şi întreţinerea fiind prevăzute pentru 26 de ani. La 9 decembrie 2013, data depunerii ofertelor finale pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrări publice pentru proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti-Braşov, tronsonul Comarnic-Braşov, plăţile de disponibilitate însumau 2,932 miliarde de euro. Costul total de construcţie a tronsonului de autostradă, de 53 de kilometri, în baza ofertei câştigătoare este de aproximativ 1,8 miliarde euro, fără TVA.