Dupa infrastructura preconizata, dupa planificarea foarte clara, abundenta de blocuri-turn si concentrarea de sectoare economice de inalta tehnologie, viitorul oras va fi un fel de Singapore.

In acelasi timp insa, canalele din interiorul orasului, taxiurile acvatice si numarul mare de faleze vor face din Amaravati o Venetie a Indiei.

In plus, in jurul viitoarei metropole vor fi construite sapte orase-satelit, fiecare specializat pe o anumita ramura a economiei.

Pana in 2035, populatia noului oras ar trebui sa ajunga la 11 milioane de oameni, cu 3,3 milioane de locuri de munca, urmand ca aceasta ultima cifra sa creasca pana in 2050 la 5,6 milioane.

Amaravati va dispune de doua aeroporturi, 1.000 de kilometri de cai rutiere si 300 kilometri de piste pentru biciclisti si zone pietonale.

Orasul va fi impartit pe sectoare, fiecare cu functia lui. In centru vor fi concentrate cele mai multe dintre blocurile-turn si universitati. De-a lungul raului va fi amenajat un parc cu o faleza de 30 de kilometri lungime.