"Pe baza datelor disponibile privind localizarea ultimului contact al avionului, vremea a fost factorul declanșator al accidentului", potrivit informațiilor de pe site-ul agenției, citat de AFP.

Avionul pare să fi zburat printre nori foarte amenințători, potrivit aceleiași surse. "Fenomenul meteo cel mai probabil a fost givrajul care poate deteriora motoarele din cauza unui proces de răcire. Aceasta este doar una dintre posibilități, pe baza analizei datelor meteorologice existente", adaugă agenția.

Airbusul A320-200, care efectua la 28 decembrie legătura între orașul indonezian Surabaya și Singapore, cu 162 de persoane la bord, a zburat în condiții meteorologice foarte proaste.

Pilotul a cerut să ia altitudine pentru a evita o furtună, dar nu a primit imediat undă verde de la controlul aerian din cauza unui trafic foarte intens pe acest culoar aerian foarte frecventat. El a dispărut de pe ecranele radarelor la scurt timp după aceea.

Autoritățile indoneziene vor ancheta asupra unor "infracțiuni" comise de compania AirAsia pe care o suspectează că a folosit un culoar de zbor fără autorizație.

Avionul a folosit un culoar aerian într-un interval orar pentru care compania nu avea autorizație, a afirmat directorul general al Aviației Civile indoneziene Djoko Murjatmodjo. Căutările corpurilor victimelor și altor părți ale epavei, în special cutiile negre, continuau duminică, scrie Agerpres in pagina electronica.