Industria auto nord-coreana a inceput in anii 1950. Pana la sfarsitul anilor 1990, toate masinile realizate, sub licenta, in aceasta tara reprezentau copii ale autoturismelor sovietice. Despre evolutia ulterioara a acestei ramuri de activitate, informatiile sunt limitate. Inaugurata in 1950, cel mai mare producator auto din Coreea de Nord, Sungri motor plant, a livrat, de-a lungul timpului, cateva tipuri de autovehicule de pasageri si o ingreaga gama de camioane.

Intreprinderea se intinde pe o suprafata de 600.000 metri patrati, iar in 1980 a livra pietei 20.000 de unitati pe an, pentru a in 1996 sa furnizeze numai 150. In prezent, fabrica asambleaza vechiul model sovietic M-20 Pobeda, dar sub numele extravagant „Floarea diminetii” (Achimkoy) si GAZ-69, care, dupa „modernizare” a inceput sa semene cu Jeep-ul american. Acest ultim model a primit si o denumire corespunzatoare: Kaengsaeng, ceea ce s-ar putea traduce prin „a te baza pe tine insuti”.

De mentionat ca la fal au fost botezate masinile copiate in detaliu dupa Mercedes-Benz 190E, cumparate de regimul nord-corean la sfarsitul anilor 1980 pentru reproducere prin fortele inginerilor autohtoni. Astfel, nord-coreanul 190E a primit numele de Kaengsaeng 88, singura deosebire fata de original fiind grijlajul de la radiator.  In plus, intreprinderea a livrat sedanul Jaju, inspirat din Volkswagen Jetta sau Passat, precum si o serie intreaga de camioane, copiate dupa versiunile sovietice KrAZ-256 si GAZ-51. Se pare ca motoarele GAZ au fost imitate atat de prost, incat masina necesita un consum sporit de carburant.

La sfarsitul anilor 1960, unele modele s-au mutat in alta intreprindere – Pyongsang Auto Works si care, ulterior, a inceput sa asambele copii ale camioanelor KamAZ. Potrivit informatiilor de pe diferite bloguri, in Coreea de Nord inca se mai folosesc la scara larga diferite variante de camioane sovietice pe .... lemne. O astfel de masina atinge o viteza maxima de 30 km/ora. Este posibil ca astel de vehicule sa fie rezultat al modificarilor aduse de „mesterii populari”, scrie Gazeta.ru.

La sfarsitul anilor 1990, a aparut o intreprindere mixta formata de companii din cele doua Corei: Pyeonghwa Motors, care se traduce prin „Pace”. Societatea detine dreptul exclusiv de productie si vanzare a masinilor noi in Coreea de Nord. Firma a obtinut licente pentru braduri precum Brilliance si Dandong Shuguang (ambele din China) si Fiat (Italia). Masinile au primit alte denumiri: Hwiparam (Fluierat) si Ppoggugi (Cu-cu). In plus, constructorul nord-corean asambleaza limuzina SsangYong Chairman, pe baza Toyota. Intreprinderea poate produce 10.000 de masini pe an, dar scoate maxim 400 de exemplare.

Dintre modelele importate, de ce mai mare popularitate se bucura autoturismul chinezesc BYD F3 si Lada Priora ruseasca, afirma, pe de alta parte bestsellingcardsblog.com. Masinile japoneze au fost interzise dupa ce, potrivit relatarilor presei straine, cortegiul fostului lider nord-corean, Kim Ir Sen, a fost blocat de un autoturism nipon care se stricase in mijlocul drumului. „Astfel de masini japoneze sa nu mai existe in tara noastra”, ar fi ordonat, atunci, defunctul presedinte.