Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franţa au scăzut anul trecut cu 9,2%, la 80.792 de unităţi, iar marca românească şi-a majorat uşor cota pe piaţa franceză, al cărei declin a fost de 14%, la 1,9 milioane de unităţi.


Cota de piaţă a Dacia a urcat de la 4,04% în 2011 la 4,25%, potrivit datelor anunţate de Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile.

Dacia Duster se află pe poziţia a 12-a într-un top al celor mai vândute 100 de mărci din Franţa, cu 33.829 unităţi înmatriculate anul trecut, iar Dacia Sandero ocupă locul 16, cu 27.409 unităţi. Tot în prima jumătate a clasamentului se află şi Dacia Lodgy, pe 36, cu 13.052 unităţi. Dacia Logan se situează pe 76, cu 5.889 unităţi.

Grupul francez PSA Peugeot Citroen, liderul pieţei franceze, a înregistrat anul trecut înmatriculări de 571.906 unităţi, în scădere cu 17,5% faţă de anul precedent. Grupul Renault, care deţine Dacia, a consemnat un declin de 22%, la 424.147 unităţi.

În decembrie, înmatriculările de autoturisme Dacia în Franţa au scăzut cu 4,4%, la 7.140 de unităţi, iar cota de piaţă s-a situat la 4,45%, faţă de 3,97% în aceeaşi lună a anului anterior. Piaţa franceză a scăzut cu 14,6%, la 160.426 unităţi.

Grupul Renault a scăzut cu 27%, la 30.415 unităţi în decembrie.

Înmatriculările de autovehicule comerciale uşoare ale Dacia în Franţa au coborât cu 29,6% anul trecut, la 3.732 unităţi, iar în decembrie cu peste 58%, la 184 unităţi. Piaţa franceză a consemnat un declin de 10,5%, la 384.121 unităţi anul trecut, iar în decembrie de 21,6%, la 30.764 unităţi.