Venitul operaţional al Intesa Sanpaolo în România a stagnat la 47 milioane euro, în timp ce costurile operaţionale au scăzut cu 8,8%, la 30 milioane euro.

Astfel, profitul operaţional a urcat cu 21,6% faţă de 2012, la 16 milioane euro, potrivit unei prezentări publicate vineri de banca italiană.

Banca a înregistrat în România o pierdere înainte de taxe şi amortizarea fondului comercial şi a altor active intangibile de 37 milioane euro, mai mare cu 48% faţă de rezultatul negativ din 2012.

Intesa Sanpaolo avea la finele anului trecut active totale de 1,2 miliarde euro pe piaţa românească, în stagnare faţă de sfârşitul lui 2012, reise din datele prezentate anterior de grupul italian. Depozitele atrase de la clienţi totalizează 700 milioane euro la 31 decembrie, iar creditele către clienţi 800 milioane euro.

Expunerea totală a grupului pe România, inclusiv pe datoria guvernamentală, cuprinde credite de 912 milioane euro şi titluri şi obligaţiuni în valoare totală de 155 milioane euro.

Banca notează, în planul strategic pentru perioada 2014-2017, că îşi va "reevalua/repoziţiona" prezenţa în ţări unde operaţiunile băncii nu sunt suficient de mari sau unde banca se află într-o situaţie dificilă. Printre aceste ţări se numără Albania, Bosnia, Slovenia, Ungaria, Rusia şi România.

În acest sens, banca ia în calcul menţinerea prezenţei pe piaţă, cu "extragerea la maxim" de sinergii şi îmbunătăţirea eficienţei operaţiunilor, precum şi evaluarea oportunităţilor de creştere a afacerilor pe pieţele mai atractive sau "acorduri cu alţi jucători internaţionali", se spune în planul strategic al Intesa Sanpaolo.

În ţări precum Slovacia, Serbia, Croaţia şi Egipt, considerate pieţe strategice sau cu potenţial ridicat, banca intenţionează să-şi consolideze prezenţa prin creşterea afacerilor peste dinamica pieţei şi optimizarea serviciilor tradiţionale şi online oferite, inclusiv în privinţa segmentelor şi sectoarelor de piaţă acoperite.

De asemenea, banca italiană vrea să lanseze iniţiative transfrontaliere concentrate pe pieţele cu potenţial ridicat, cum ar fi extinderea internaţională în zona de consumer finance şi lansarea de produse de asigurări pe segmentul întreprinderilor mici şi mijlocii.

Grupul Intesa Sanpaolo este prezent în România din 2008.