"Oamenii călătoresc cu avionul, dar nu trebuie să ştie neapărat cum funcţionează motorul cu reacţie, dar trebuie să ştie că se urcă în avion şi că acolo sunt nişte reguli precise şi să accepte, chiar cei care călătoresc frecvent cu avionul, plictiseala aceea cu măsurile de siguranţă. Dacă călătoreşti mult cu avionul te şi gândeşti: mă, ce mă tot omoară ăştia cu...Aşa şi când intră în bancă. Trebuie ştie că intră într-o bancă, nu intră în altă parte. Trebuie să ştie că un credit trebuie dat înapoi. Lucruri pe undeva simple. Dacă te împrumuţi pe 30 de ani, apoi 30 de ani e o viaţă de om adult. Nu este împrumut de azi pe mânie. Am ajuns robul băncii! Ai ajuns robul a ceea ce ai făcut cu banii. Dacă ţi-ai făcut o casă eşti robul casei, nu neapărat robul băncii", a spus Mugur Isărescu, cu referire la educarea financiară a populaţiei.

Acesta a afirmat că băncile, chiar dacă sunt plicticoase, când cineva le calcă pragul, precum în avion, trebuie să la facă instrucţiunile "plictisitoare": "Aţi intrat într-o bancă! Aveţi serviciile acestea".

"Nu trebui neapărat, cum spun unii, cred că este o greşeală, domnule să îi învăţăm toate clauzele abuzive, neabuzive. Acesta este treaba avocaţilor....Ei trebuie să ştie că a lua un credit înseamnă a lua un credit şi trebuie să te organizezi să dai banii înapoi, ceea ce nu este deloc uşor. Creditul, am mai spus-o de câteva ori aici, are o perioadă de mare euforie, durează câteva zile, când îl iei şi pe urmă o perioadă de mare durere când începi să-l dai înapoi. Şi această mare durere poate să dureze şi 20 de ani, 30 de ani. Te înnebuneşte. Nu cred că e stres mai mare pentru un om decât să ştie că are o datorie pe care trebuie să o ramburseze în fiecare săptămână. Cam acesta cred că trebuie să facă educaţia", a declarat Mugur Isărescu, citat de agerpres.