Aceasta este cea mai recentă încercare a JPMorgan Chase de a profita de creşterea utilizării smartphone-urilor, care potrivit unor analişti vor deveni într-o zi mijlocul preferat de plată al consumatorilor. Companiile care încearcă să găsească o modalitate prin care să îi convingă pe consumatori să plătească cu telefonul ar putea înregistra câştiguri imense prin cucerirea unei cote cât mai mari din miile de miliarde de dolari pe care consumatorii îi cheltuie anual.

JPMorgan Chase crede că aplicaţia sa, denumită Chase Pay, are un avantaj importat faţă de Apple Inc: mărimea retailerilor pe care a reuşit să îi convingă să se alăture serviciului său, a declarat responsabilul pentru operaţiunile cu consumatorii de la JPMorgan Chase, Gordon Smith. Potrivit acestuia JPMorgan Chase a reuşit să semneze un acord cu Merchant Customer Exchange, un grup de mari retaileri care include nume precum Wal-Mart Stores Inc, cel mai mare grup de distribuţie american, şi Best Buy Co Inc pentru ca aceştia să accepte plăţile prin intermediul tehnologiei sale. Retailerii reuniţi sub umbrela Merchant Customer Exchange au vânzări anuale de peste 1.000 de miliarde de dolari şi peste 100.000 de magazine.

Deocamdată, rivalii precum Apply Pay nu au reuşit să îi convingă pe retaleri să accepte serviciul lor de plăţi. În luna iunie, Reuters a intervievat cei mai mari 100 de retaileri americani şi a descoperit că două treimi din ei nu au de gând să accepte Apple Pay în acest an.

De fiecare dată când consumatorul plăteşte pentru ceva cu cardul, retailerul achită un comision băncii şi companiei de carduri pentru a procesa tranzacţia. Gordon Smith a declarat că JPMorgan Chase este dispus să accepte comisioane mai mici pentru tranzacţiile cu Chase Pay şi speră să acopere diferenţa prin obţinerea unui volum mai mare de tranzacţii prin reţeaua sa. 'Pe măsură ce comercianţii ne vor da mai multe afaceri le vom oferi preţuri mai bune', a spus Smith, fără a preciza cu cât anume va reduce JPMorgan Chase comisioanele. Gordon Smith a precizat însă că JPMorgan Chase intenţionează să promoveze masiv noul serviciu Chase Pay la mijlocul anului viitor.

JPMorgan Chase este însă doar una din companiile care încearcă să devină cel mai mare serviciu de plăţi prin intermediul smartphone-urilor, alături de Apple Pay, Samsung Pay şi Android Pay, relateaza agerpres.