În data de 16 iunie 1973, primul magazin kika cu posibilitate de ridicare personală a mărfii și-a deschis porțile la Viena.

„Pe vremea când tatăl meu înființa kika, nimeni nu ar fi putut bănui cât de rapid se va transforma acest prim magazin într-o casă de amenajări interioare full service, cu succes internațional – însă conceptul a prins și a fost acceptat imediat de către clienți”, declară Paul Koch, astăzi director al grupului kika/Leiner.

De la înființare până și în prezent, au fost deschise 32 de magazine de mobilier și amenajări interioare kika pe teritoriul Austriei, precum și 23 de filiale în șase țări diferite din sud-estul Europei. Cifra de afaceri a grupului kika/Leiner in 2011/12 a fost de 1,25 miliarde de euro.  

Compania Leiner s-a aflat dintotdeauna în proprietatea familiei și a fost dezvoltată de la o generație la alta. Astfel, magazinele de amenajări interioare kika/Leiner beneficiază de cea mai lungă tradiție pe piața austriacă a mobilei”, spune Paul Koch. Îndelunga experiență și competență în sectorul amenajărilor interioare garantează un sortiment de cea mai înaltă calitate, precum și servicii și consultanță optime. Calitatea înaltă a produselor este asigurată în special prin intermediul furnizorilor, selectați cu grijă. Încrederea reciprocă și colaborarea cu unii dintre furnizorii kika/Leiner datează deja de 40 de ani. Susținerea producătorilor locali a fost dintotdeauna una dintre preocupările companiei.

În anul 1999, kika a achiziționat acțiunile companiei Michelfeit, adăugând în palmaresul său șapte magazine în Austria și două filiale în Ungaria. Un an mai târziu, fostele magazine Michelfeit și-au deschis din nou porțile, după ce au trecut printr-un proces de reamenajare și chiar reconstrucție, pe baza unei noi arhitecturi. Dezvoltarea permanentă este subliniată și prin reamenajarea, în ultimii doi ani, a locațiilor existente deja. 

În ultimele două decenii, începând cu deschiderea primului magazin kika în Ungaria (Budapesta), compania a înregistrat succese importante prin abordarea unor piețe noi în Europa Centrală și de Est.

kika numără deja 23 de spații în Ungaria, Cehia, Croația, Slovacia, România și Serbia și continuă expansiunea în sud-estul Europei. Numai în 2012, au fost adăugate deja două noi magazine în Slovacia (Poprad și Banska Bistryca). De curând, a fost deschis încă unul în Croația (Zagreb). „Aceste inaugurări sunt un pas înainte în continuarea procesului nostru permanent de expansiune și ne întăresc prezența pe piața internațională”, declară director al grupului kika/Leiner. Compania cu tradiție se poate bucura, astfel, de un viitor de succes, în calitate de lider de piață.