Sponsorii mondiali oficiali ai Jocurilor Olimpice de la Soci, McDonald’s, Visa, Samsung, Coca-Cola, Panasonic, General Electric sau Procter&Gamble, daca este sa enumaram numai cativa dintre ei, ar fi cheltuit, in medie, 100 de milioane de dolari pentru obtinerea acestui statut prestigios, de doua ori mai mult decat la Jocurile de la Londra.

In anumite cazuri, se vorbeste de investii de 1 miliard de dolari in patru ani! „Proprietatile sunt cele care au costat cel mai mult”, confirma Chantal Gilbert, directoare de marketing si proiecte speciale la firma Carat.

Aproximativ 40% din veniturile Jocurilor provin de la numerosii parteneri care isi promoveaza marcile si produsele. „Este important sa fii prezent, pentru ca JO constituie o excelenta tribuna pentru pozitionarea noastra, pentru a transmite valorile noastre si mesajul nostru de perseverenta”, explica Jason Patuano, purtator de cuvant al McDonald’s Canada.

Partener mondial din 1976, McDo este prezent atat la televiziune, cat si in orasul Soci, unde a deschis sapte restaurante, dintre care doua temporare in incinta perimetrului olimpic.