Potrivit studiului, care s-a derulat cu ajutor a 54 de voluntari, a demonstrat că cei mai slabi dintre acestia nu excelau nici printr-un plus de mișcare, nici printr-o regim alimentar special. Pur si simplu, ei se trezeau devreme, pentru a se bucura mai mult de lumina naturală din primele ore ale diminetii.

"Cu cât expunerea la lumina naturală are loc mai devreme, cu atât indicele de masă corporală (IMC) este mai mic", afirmă Kathryn Reid, profesor de neurologie la Școala de medicină a Northwestern Unviersity Feinberg, coautor al studiului. Participanții la studiu au avut în medie 30 de ani. Ei au purtat la încheietura mâinii un aparat care a măsurat expunerea la lumină și ciclurile de somn. S-a consemnat inclusiv tot ce au mâncat participanții în timpul celor șapte zile cât a durat studiul.

Expunerea la lumina dimineții a influențat indicele de masă corporală al voluntarilor, indiferent de nivelul activității fizice desfășurate, de aportul caloric, de timpul alocat somnului sau de vârstă. Potrivit rezultatelor studiului, lumina matinală influențează cu 20% indicele de masă corporală, noteaza Agerpres in pagina electronica.

"Lumina este cel mai important agent care reglează ceasul intern, acesta reglând la rândul său ritmul circadian (ce are o oscilație de circa 24 de ore — n.r.), iar ultimul răspunde de balanța energetică", adaugă Phyllis Zee, o altă coautoare a studiului. 'Concluzia este că oamenii trebuie să încerce să se expună mai mult la lumina naturală între opt dimineața și prânz', mai spune ea.