De 11 ani, Denisa Mateescu contribuie nu doar la dezvoltarea companiei, ci şi a pieţei cardurilor din România. De fapt, cariera sa se împarte în două etape importante şi în ambele a fost unul dintre oamenii care au pus umărul la conturarea domeniului respectiv. O primă etapă a început în 1994, la trei ani după ce a absolvit Facultatea de Automatică şi Calculatoare, când s-a angajat în publicitate, la Saatchi&Saatchi. A început ca junior executive, iar după numai doi ani ajungea senior media executive – era deja specialist în publicitate şi îşi forma, treptat, un nume pe această piaţă.

În 1998 a schimbat agenţia şi s-a mutat la D’Arcy, unde, în calitate de media director, începuse să îşi dezvolte şi abilităţile manageriale. Din 2001 însă, a început a doua etapă crucială din cariera sa – aflase că MasterCard caută oameni pentru biroul pe care urma să îl deschidă în România şi a decis că ar fi o oportunitate pe care nu trebuia să o rateze.

Nu s-a temut să o ia de la capăt, aşa că în 2001 a fost primul şi singurul angajat al MasterCard în România. De aici a început o evoluţie lină, dar sigură, şi poate mai spectaculoasă decât şi-ar fi imaginat vreodată. Între 2001 şi începutul lui 2004, Denisa Mateescu a ocupat funcţia de operations manager pentru România, în cadrul MasterCard Europe, poziţie din care a coordonat şi activităţile de marketing ale MasterCard Europe din România, dar şi din alte 10 ţări ale Europei de Sud şi Sud-Est: Slovenia, Albania, Iugoslavia, Bosnia, Moldova, Bulgaria, Cipru, Malta, Grecia, Macedonia, precum și pe cele din Israel.

Drumul complicat spre rezultate Ştie că ultimii ani nu au fost nici pe departe uşori şi este conştientă de cât de fragilă este o funcţie înaltă, atunci când nu mai este susţinută de creşteri spectaculoase, dar spune că niciodată nu a muncit raportându-se la astfel de temeri. „Obiectivul meu nu este să îmi păstrez funcţia cu orice preţ, ci să fiu mereu «în priză», să învăţ ceva nou şi să am rezultate bune. Dacă vreunul dintre aceşti factori ar dispărea, atunci aş încerca să îmi canalizez eforturile către un alt proiect în cadrul companiei.

Dacă trăieşti cu frica de a-ţi pierde jobul, nu ai cum să ai rezultate bune, pentru că această frică îţi va influenţa mereu deciziile, în rău”, crede Denisa Mateescu.
Odată cu ea, a evoluat şi piaţa cardurilor. Era firesc, pentru că în momentul în care Mateescu s-a angajat la MasterCard, această piaţă abia se forma în România, iar populaţia urma să devină tot mai familiarizată cu instrumentele financiare moderne. Ba, mai mult, în anii de criză economică s-a manifestat un fenomen foarte interesant – pe de o parte, românii începuseră să îşi piardă încrederea în instituţiile financiare şi produsele pe care le ofereau, iar pe de altă parte, au început să folosească tot mai mult cardurile pentru diverse tipuri de tranzacţii şi operaţiuni financiare. În această perioadă, nu doar numărul lor a crescut, ci şi valoarea acestora. „Chiar dacă mai avem de recuperat faţă de ţările dezvoltate, atunci când vine vorba despre numărul de carduri sau numărul de bancomate, pe partea de inovaţie tehnologică, România a urcat rapid multe trepte”, spune Mateescu.

De pildă, începând cu 2011, România se numără, alături de SUA, Anglia şi China, printre ţările unde se poate plăti contactless în transportul în comun, rapid şi în siguranţă, cu soluţia PayPass. Un alt punct bifat în domeniul inovaţiei a fost lansarea, la sfârşitul anului 2011, a primului card cu display din România şi a primului card MasterCard cu display din lume.

Permanenta dezvoltare a afacerii şi a sa, ca profesionist şi ca manager, reprezintă autuul care a înrădăcinat-o cu putere în poziţia în care se află astăzi.
În ciuda acestui entuziasm, a abordat anii de criză extrem de prudent şi raţional, desprinzându-se declarat de categoria managerilor care îşi asumă riscuri de dragul jocului. De altfel, nici nu şi-ar fi permis mişcări prea bruşte, mai ales într-un climat economic turbulent, în care pământul îți poate fugi de sub picioare cât ai clipi. A fost, s-ar putea spune, atuul pe care l-a avut ascuns. „Sunt un manager mai degrabă intuitiv şi prudent decât înclinat către risc. Atunci când cred într-un proiect, îl duc până la capăt, chiar dacă din afară poate părea riscant. În rest, cred că sunt o persoană echilibrată, care nu se hazardează într-un proiect fără să analizeze atent toate implicaţiile, iar această atitudine m-a ferit să iau decizii pe care să le regret mai târziu, precizează Denisa Mateescu.