Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Într-un comunicat de presă difuzat marţi, noul director pentru marca VW, Herbert Diess, a informat că pentru a face faţă efectelor scandalului motoarelor trucate s-a luat decizia ca programul actual de reducere a costurilor să fie accelerat, iar investiţiile să fie reduse cu un miliard de euro pe an. De asemenea, Diess a informat că VW va trece 'cât mai rapid posibil' la o nouă tehnologie diesel în Europa şi America de Nord, urmând să instaleze tehnologia denumită AdBlue, un produs aditiv pe bază de uree care reduce substanţial emisiile poluante ale motoarelor diesel, relateaza agerpres.

Potrivit unor surse interne, VW ar putea înregistra pierderi pe ansamblul acestui an deoarece va suporta cea mai mare parte a costurilor provocate grupului Volkswagen de scandalul falsificării testelor de poluare. Volkswagen a pus deoparte 6,5 miliarde de euro pentru a face faţă costurilor acestui scandalul, însă potrivit surselor citate de Reuters cea mai mare parte a acestor costuri vor fi trecute în conturile VW.