Citand o scrisoare a autoritatii de concurenta, Der Spiegel informeaza ca aproximativ 200 de angajaţi din 60 de comitete din industria auto au discutat probleme legate de modernizarea vehiculelor, motoarele pe benzină şi motorină, dispozitive de frânare şi de transmisie, ambreiaje, precum şi sisteme de evacuare a gazelor de eşapament, relateaza agerpres.

Volkswagen a recunoscut un posibil comportament anticoncurenţial, într-o scrisoare trimisă în 4 iulie autorităţii de concurenţă, susţine revista germană.

Aceeasi publicatie mentioneaza ca producătorii auto au analizat diferite optiuni legate de furnizori şi de preţul componentelor. Din 2006, companiile auto analizează costul tehnologiei AdBlue, un produs aditiv pe bază de uree, care reduce substanţial emisiile poluante ale motoarelor diesel, explica Der Spiegel.

Nici Daimler - care deţine brandul Mercedes-Benz, nici Volkswagen AG, care deţine brandurile Porsche şi Audi, nu au dorit sa comenteze subiectul.