În primele nouă luni ale anului, 43 de companii prezente in indicele Standard & Poor’s 500 au schimbat directorii generali, arata un raport al firmei de recrutare Spencer Stuart. Ceea ce inseamna ca, anul acesta, schimbarile survenite la vârful managementului companiilor va fi mai mare decât cel de 2011, cand s-au inregistrat 49 de astfel de cazuri, relatează Bloomberg.

O ultima schimbare de acest gen s-a produs la Wal-Mart, care a anuntat luni că Doug McMillon, director pentru afaceri internaţionale, îl va înlocui pe Mike Duke în funcţia de director general, în luna februarie.

Directorii generali trebuie să stăpânească o gamă mai largă de competenţe decât în trecut. Companiile sunt mai mari şi tot mai complicate, iar concurenţa venită din China, India şi Brazilia se intensifică. Directorii trebuie se se adapteze şi schimbărilor rapide de tehnologie, inclusiv celor aduse de utilizarea tot mai largă a aparatelor mobile.

"Companiile din toate industriile au de-a face cu o nouă lume digitală, unde vânzările au loc diferit, consumatorul este găsit în mod diferit, iar produsele trebuie să fie fabricate şi livrate în jurul lumii în mod diferit", a declarat Bob Benson, şeful companiei de consultanţă RL Benson & Associates, din New Canaan, Connecticut.

Sezonul cumpărăturilor de sărbători, care începe oficial în SUA de Black Friday, în această săptămână, aminteşte de aceste schimbări. Potrivit estimărilor National Retail Federation, vânzările online de sărbători vor creşte în acest an cu până la 15%, la 82 de miliarde de dolari, de peste trei ori mai rapid decât avansul vânzărilor totale de retail, de 3,9%, la 602,1 miliarde de dolari.

Acesta este şi motivul pentru Wal-Mart, cel mai mare retailer din lume, şi-a înlocuit şeful. Schimbările de lideri de la Wal-Mart şi Microsoft au fost determinate de necesitatea unor strategii mai bune, a arătat Michael Useem, director la Centrul pentru Leadership şi Management de la Wharton School a University of Pennsylvania.  Astfel, Wal-Mart trebuie să îşi îmbunătăţească performanţele pe unele dintre pieţele din străinătate, în timp ce Microsoft trebuie să trateze mai bine prezenţa pe Internet.