Pana in 2025 sau 2030 noile autoturisme vor dispune de o autonomie totala, pentru ca incepand din 2020, masinile vor fi capabile sa se descurce singure chiar si intr-un trafic extrem de aglomerat: viteza redusa, respectarea traseului, anticiparea obstacolelor, demararea, redemararea si adoptarea vitezei. Constructorii auto stiu deja sa faca toate astea.

Bun, ridici mainile de pe volan si ce faci? Verifici corespondenta, raspunzi la email-uri, scrii un memoriu, o cerere, un articol, rezervi un bilet de avion...  Si asta nu e tot! "Masina ne va gestiona, practic, viata", sustin cei de la Bosh, care lucreaza la astfel de solutii revolutionare. De fapt, toate intreprinderile din lume cauta idei geniale care sa transform bordul oricaui autoturism intr-un computer complex si care sa aduca bani multi.

Pentru constructorii auto, un esec pe acest palier ar insemna, practic, sa lasi Google si Apple sa revendice legitimitatea de a propune si impune servicii adaptate. Producatorii de componente vor, la randul lor, sa castige de pe urma "masinii smartphone". "Se duce, astfel, o goana dupa cele mai bune solutii, cele mai novatoare, cele mai indraznete si inteligente, pentru a crea un ecosistem virtual", spune Guillaume Crunelle, partener al firmei Deloitte. 

Astfel, geolocalizarea combinata cu agenda de lucru si cu monitorizarea traficului ar putea permite ca o persoana sa fie avertizata sa e timpul sa plece daca vrea la ajunga la intalnirea stabilita la o anumita ora. Cu Waze, Google are deja un avans considerabil. Si nu e decat un exemplu. Google, Apple, Facebook, Amazon, Netflix (GAFAN) vor sa armonizeze toate inovatiile din acest domeniu pentru a realiza faimosul ecosistem.

Constructorii auto si producatorii de componente se consoleaza sustinand ca nimic nu va prinde viata fara expertiza lor mecanica a masinilor: motoare, cutii de viteza, adaptori, etc. Este terenul lor, iar GAFAN va trebui sa colaboreze cu ei!

Nimeni nu stie cum va arata, de fapt, masina viitorului. "De un singur lucru putem fi siguri: ca automobilul de maine va avea tot patru roti. Cu alte cuvinte, aria de posibliitati nu e chiar nelimitata...", comenteaza cotidianul La Tribune.