Studiul precizează că instituţiile financiare se află permanent sub presiunea de a-şi îmbunătăţi securitatea, având în vedere că trebuie să facă faţă unor tendinţe precum trecerea la mobile banking, care le expun la riscul tot mai mare al atacurilor cibernetice. Potrivit sursei citate, clienţii joacă un rol important în evidenţierea incidentelor de securitate, un sfert (24%) dintre instituţiile financiare spunând că unele dintre ameninţările pe care le-au întâlnit în 2016 au fost identificate şi raportate de către un client.

Conform documentului, investiţiile în securitate reprezinta o prioritate pentru bănci şi instituţii financiare. "Pentru că sunt afectate de atacuri atât la nivelul propriei infrastructuri, cât şi împotriva clienţilor, băncile de retail cheltuiesc de trei ori mai mult pe securitatea IT comparativ cu instituţii din alte domenii, comparabile ca mărime. În plus, 64% dintre bănci spun că vor aloca fonduri pentru îmbunătăţirea securităţii IT, pentru a respecta cerinţele autorităţilor de reglementare, ale top managementului şi chiar ale clienţilor", precizează studiul citat.

Autorii documentului subliniaza ca, în pofida faptului că băncile fac eforturi şi investesc sume considerabile pentru a se asigura împotriva ameninţărilor cibernetice cunoscute şi necunoscute, protejându-şi infrastructura IT - de la cea tradiţională, la cea specializată, ATM-urile şi terminalele POS - aceasta s-a dovedit o misiune dificilă. Riscurile legate de mobile banking sunt evidenţiate în raport ca o tendinţă care poate expune băncile la noi ameninţări cibernetice.

'42% dintre bănci preconizează că marea majoritate a clienţilor vor folosi servicii de mobile banking în următorii trei ani, dar admit că utilizatorii sunt prea puţin grijulii în ceea ce priveşte comportamentul online. Majoritatea băncilor participante la studiu admit că se încearcă frecvent tehnici de phishing împotriva clienţilor lor, iar 70% dintre bănci raportează fraude care conduc la pierderi financiare, ca urmare a acestor tentative. Creşterea numărului de atacuri de phishing şi de social engineering asupra clienţilor au determinat băncile să-şi reevalueze eforturile de securitate în acest domeniu. 61% dintre respondenţi văd îmbunătăţirea securităţii aplicaţiilor şi a site-urilor pe care clienţii lor le folosesc ca pe una dintre principalele priorităţi de securitate, urmaţi îndeaproape de cei care menţionează implementarea unui proces mai complex de autentificare şi de verificarea datelor de logare (o prioritate cheie pentru 52%)', menţionează sursa citată de agerpres.