Preţurile încep de la 105.023,45 euro (TVA inclus) pentru versiunea S 450 4MATIC Coupé (nivel de emisii de CO2 în regim mixt: 204 - 208 g/km, consum de carburant în regim mixt: 8,9 - 9,2 l/100 km ). Pe parcursul lunii decembrie 2017 vor deveni disponibile pentru comenzi şi celelalte versiuni ale modelelor Mercedes-Benz Clasa S Cabriolet şi Mercedes-AMG Clasa S Cabriolet, relateaza agerpres.

Membre ale familiei de modele Clasa S, versiunile coupé şi cabriolet vor beneficia în curând de numeroasele inovaţii introduse deja pe versiunea limuzină. Acestea includ funcţionalităţi noi sau considerabil îmbunătăţite, în ceea ce priveşte sistemele de asistenţă la conducere, sistemul modern de control, afişajul Widescreen Cockpit şi noua generaţie de volane, cu sistemul de confort ENERGIZING, cât şi cea mai nouă generaţie de infotainment. Stopurile inovatoare cu tehnologie OLED sunt exclusive pentru cele două modele în două uşi şi fac parte din dotările standard. Noul motor V8 biturbo al S 560 Coupé (consum mixt: 8,0 l/100 km, nivel mixt emisii CO2: 183 g/km) este mai agil decât oricând.

Noul design emană mai multă sportivitate şi ilustrează, totodată, gradul ridicat de expertiză tehnică a noilor modele. Modelele Clasa S Coupe şi Cabriolet prezintă apărători frontale cu separatorul frontal cromat şi guri voluminoase de admisie. Aspectul dinamic este subliniat de pragurile laterale restilizate şi de accesoriile cromate ale ţevii duble de eşapament, cu aspect de V12.

Linia AMG este chiar mai dinamică decât anterior, cu noile apărători frontale şi din spate. În partea din faţă a maşinii se remarcă cele trei guri tri-dimensionale de admisie, fiecare incluzând câte două ornamente cromate.

Stopurile cu tehnologia OLED sunt o nouă trăsătură pentru Clasa S Coupe şi Cabriolet. Prin intermediul acestei tehnologii (dioda emiţătoare de lumină organică), micro-straturi de materiale organice sunt imprimate pe o placă de sticlă pentru a produce lumină. Cele 66 de OLED-uri ultra-plate se comportă ca elemente plutitoare în interiorul stopurilor; în plus, acestea emit un model de lumină omogen multidirecţional şi formează un design unic, cu uşurinţă vizibil atât pe timpul zilei, cât şi pe timpul nopţii.

Blocarea şi deblocarea autoturismului este semnalată suplimentar printr-o secvenţă animată şi dinamică a luminii, coroborată cu diminuarea treptată a intensităţii luminii stopurilor. Desigur, stopurile OLED utilizează tehnologia tradiţională Mercedes-Benz, cu intensităţi diferite pentru stopurile de frână şi indicatoarele de semnalizare, în funcţie de condiţiile de drum şi luminozitatea ambientală (zi/noapte).

Două noi modele de jante disponibile în linia de echipare AMG se adăugă la opţiunile de personalizare a autovehiculului, şi anume jantele AMG cu diametrul de 50,8 cm (20 inch) cu un finisaj ultra-lucios (dotare opţională în linia de echipare AMG), respectiv de culoare neagră cu finisaj ultra-lucios (dotare opţională în linia de echipare AMG Plus).

Aspectul modern al interiorului este garantat de trei noi ornamente (lemn de nuc maro lucios, lemn de frasin gri satinat şi lemn designo de magnolie cu linii fluide), precum şi de trei tapiţerii noi (piele designo Nappa Exclusive alb Porcelian/rosu Tizian pentru linia AMG Plus, piele designo Nappa Exclusive alb Porcelain/rosu Tizian şi designo Exclusive nappa leather AMG Line Plus Bengal red/black).

Interiorul noilor modele S-Class se distinge prin cele două noi afişaje de înaltă rezoluţie, fiecare încorporând un ecran cu diagonala de 12,3 inch. Din punct de vedere vizual, cele două display-uri acoperite de un ecran transparent de sticlă formează Widescreen Cockpit-ul, îmbinându-se perfect ca element central al consolei de bord şi subliniind orientarea orizontală a designului interior.

La fel ca panoul de instrumente, bordul cuprinde un afişaj mare cu instrumente virtuale poziţionate adecvat în câmpul vizual direct al şoferului, precum şi un afişaj central deasupra consolei centrale. Panoul de instrumente complet digital oferă toate cele trei stiluri vizuale foarte diferite: "Classic", "Sporty" şi "Progressive". În funcţie de preferinţele personale sau de interiorul selectat, stilurile pot fi schimbate rapid din consolă şi din afişajul central. Pe lângă conţinutul anumitor meniuri, cum ar fi informaţiile despre distanţa parcursă sau consum, şoferul poate vizualiza suplimentar datele de navigare sau afişajul ECO. Aceste funcţionalităţi îi ajută pe şofer să-şi adapteze stilul de conducere pentru a fi cât mai eficient.

Ambele modele au butoane Touch Control pe volan. Acestea răspund la mişcări tactile similare cu cele aplicate pe ecranul unui smartphone. Acestea permit şoferului să controleze funcţiile consolei de instrumente şi ale întregului sistem de infotainment fără să ia mâinile de pe volan. Acţionarea sistemului DISTRONIC şi a regulatorului de viteză cu comenzi directe pe volan este, de asemenea, o caracteristică nouă.

Sistemul infotainment poate fi de asemenea operat prin intermediul touchpad-ului din consola centrală şi prin funcţia LINGUATRONIC. Controlul vocal a fost pentru prima dată extins pentru a include funcţii ale autoturismului. Comenzile vocale pot fi de asemenea folosite pentru a controla sistemul de aer condiţionat şi încălzirea/ventilarea din scaune, iluminarea interioară, parfumarea/ionizarea, funcţia de masaj a scaunelor şi afişajul Head-up Display. De altfel, sistemul permite până la 450 comenzi vocale individuale, în funcţie de limba selectată şi de echiparea autoturismului.

Sistemul COMAND Online de cea mai nouă generaţie asigură o navigare rapidă 3D, incluzând informaţii topografice, simulări 3D realiste ale clădirilor şi rotaţii 3D ale hărţilor. Sistemul de navigaţie afişează informaţii comprehensive: în plus faţă de informaţiile în timp real despre condiţiile de trafic, informaţii despre condiţiile meteo sau staţiile de alimentare din proximitate, până la detalii despre preţurile actuale ale combustibilului şi spaţii de parcare gratuite.

Sistemul ENERGIZING comfort control (dotare opţională) reuneşte diverse sisteme de confort ale autoturismului. Acesta utilizează sistematic funcţiile sistemului de control al climatizării (inclusiv sistemul dedicat parfumului pulverizat în habitaclu) şi al scaunelor (încălzire, ventilaţie, masaj), încălzirea pereţilor interiori ai autoturismului, cât şi iluminatul şi muzica, pentru a permite o configuraţie specială adaptată dispoziţiei şi nevoilor clientului. Ca rezultat, nivelurile de confort la volan şi de performanţă la conducere ale şoferului sunt îmbunătăţite.

Depinzând de nivelul de echipare, sunt disponibile până la şase programe: Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Comfort şi Training (cuprinzând trei moduri diferite - relaxare musculară, stimulare musculară şi un modul intermediar).

Toate programele rulează timp de 10 minute. Acestea pot fi vizualizate pe unitatea principală cu grafică color şi acompaniate de muzica potrivită. Cinci melodii sunt prestocate în program. Funcţionalitatea-cheie din programul "Vitality" este muzica ritmată, cu multe bătăi pe minut. Spre exemplu, repertoriul Clasa S include melodia "Feelin 'Good" a lui Leon Riskin. În cazul în care pasagerii realizează selecţii personale de muzică, de exemplu prin interfaţa media, sistemul le analizează şi le atribuie unui program în funcţie de numărul de bătai pe minut (bpm). Funcţiile individuale ale programelor pot fi, de asemenea, dezactivate.

ENERGIZING comfort control încorporează de asemenea iluminarea ambientală, care este adaptată armonios pentru fiecare dintre modelele individuale ale ecranului. Cu 64 de culori, opţiunea de iluminare ambientală oferă o multitudine de setări individuale. Lumina etalează interiorul ca pe o operă de artă, îmbinând culorile pentru a crea atmosfera ideală pentru pasagerii de la bord.

Toate modelele Clasa S sunt echipate cu noul sistem infotainment şi încărcarea wireless pentru smartphone. Sistemul de infotainment COMAND Online de cea mai nouă generaţie, marcchează o nouă eră în materie de digitalizare şi conectivitate.

Cu ajutorul pachetului Smartphone Integration, sistemul de infotainment poate fi utilizat pe dispozitive telefonice Apple, prin sistemul specific CarPlay, respectiv Android Auto Google. Dacă un smartphone compatibil este conectat prin USB, clientul are posibilitatea de a selecta interfaţa CarPlay sau Android Auto.

Telefoanele mobile pot fi încărcate în mod standard, cât şi wireless, fără a fi necesar un suport de telefon. Încărcarea fără fir funcţionează cu toate dispozitivele mobile (până la o diagonală a ecranului de 15,2 cm) compatibile cu standardul Qi. Suportul de încărcare este integrat în compartimentul de depozitare din partea din faţă a consolei centrale. Mai mult, sistemul Multifunction Telephony (caracteristică opţională) permite conectarea telefoanelor mobile proiectate corespunzător cu antena exterioară a vehiculului.

Clasa S Coupe şi Cabriolet fac un pas important către conducerea autonomă şi ridică standardul prin sistemele de asistenţă la conducere Intelligent Driving. Sistemul de control activ al distanţei - DISTRONIC - şi asistenţa activă a direcţiei îl sprijină pentru şofer în timpul conducerii. Viteza la rulare se ajustează automat înainte de curbe, intersecţii sau sensuri giratorii. În acest scop, DISTRONIC utilizează datele hărţilor şi ale sistemului de navigaţie mai mult decât până acum.

În 2014, Clasa S Coupe cu suspensia opţională MAGIC BODY CONTROL, cu funcţia de înclinare în curbă, a marcat o premieră mondială la nivelul autoturismelor de producţie largă. Caroseria se înclină în interior cu până la 2,65 grade pentru a reduce astfel forţele transversale percepute de pasageri. Acest sistem inovator recunoaşte curbele cu ajutorul unei camere stereo poziţionată în spatele parbrizului şi al senzorului lateral de măsurare a acceleraţiei în cazul suspensiei ROAD SURFACE SCAN. În noul Clasa S Coupe, controlul suspensiei este îmbunătăţit: noua cameră stereo a sistemului este mai performantă, funcţionând la viteze de până la 180 km/h.

Cabrioletul S-Class este echipat standard cu suspensia pneumatică semi-activă AIRMATIC şi control variabil al amortizării. Noul V8 biturbo din S 560 Coupe şi S 560 Cabriolet este unul dintre cele mai economice motoare V8 pe benzină la nivel internaţional, consumând cu până la 8% mai puţin decât predecesorul său.

Pentru a reduce consumul de carburant, patru cilindri ai noului V8 sunt dezactivaţi simultan, sub sarcină parţială, cu ajutorul sistemului de ajustare a supapelor CAMTRONIC (disponibil doar la versiunea Coupe). Acesta reduce pierderile, îmbunătăţind eficienţa totală a celor patru cilindri rămaşi activi, prin deplasarea punctului de funcţionare spre sarcini mai mari. Turbocompresoarele poziţionate la punctul de joncţiune al cilindrilor dispuşi în V reprezintă o altă caracteristică specială. Noul V8 conferă o putere de 345 kW (469 CP), cu un cuplu maxim de 700 Nm.

Coupe-ul cu motor V6 pe benzină şi o putere de 270 kW (367 CP) este acum denumit S 450 (consum mixt: 8,9 l/100 km, nivel mixt emisii CO2: 204 g/km). O nouă funcţie de rulare inerţială contribuie la eficienţa în condiţii reale de conducere. Atunci când situaţia de conducere şi nivelul de încărcare al bateriei o permit, motorul termic este decuplat de transmisie şi funcţionează la ralanti, astfel încât autoturismul să ruleze din inerţie. Transmisia automată 9G-TRONIC este o altă caracteristică nouă a modelului S 450. Gama largă de rapoarte a transmisiei permite o reducere evidentă a turaţiei motorului şi reprezintă un factor decisiv pentru eficienţa energetică ridicată a autoturismului şi pentru confortul la rulare. S 450 este de asemenea prevăzut cu un filtru de particule de benzină.