"Trebuie mai multă etică și mai mult respect reciproc. Vin dintr-o piață (cea bancară — n. r.) care a trecut prin probleme similare. Nu se poate, e un război (...) Limbajul este aproape inacceptabil, poate de ambele părți. Este o piață de procesomani. Uniunea și dumneavoastră uitați-vă în propria casă, uitați-vă la standarde, uitați-vă la profesionalism, uitați-vă la valori. Nu se poate ca unul sancționat într-o piață, cu o anumită reputație pe o piață europeană, să vină să îmi ceară mie să îi pun la dispoziție corespondența cu autoritatea acelei țări. Unde este respectul pentru autoritate? (...) Avem o misiune și această misiune sunt cei 16 milioane de consumatori. Primesc în fiecare zi plângeri, contestații de la dumneavoastră, în loc noi să ne unim să rezolvăm problemele consumatorilor. Vă invit la dialog (...) Nu mai încercați pe alte căi, nu mai încercați pe presiune, pentru că nu vom avea rezultate. Trebuie să schimbăm ceva în această relație! Nu mai încercați pe presiune, pentru că nu vom avea rezultate! Trebuie să schimbăm ceva în această relație!", a afirmat președintele autorității de supraveghere.

Acesta a apreciat că problemele pieței asigurărilor sunt de fond, nu numai de formă.

"Dincolo de criza de imagine, mi-e teamă că este o criză structurală a pieței asigurărilor, sunt distorsiuni structurale. Faptul că anumiți încearcă să își rezolve probleme într-un fel sau altul este deja marginal. Poate ar trebui să înceteze să mai facă asta. Dacă vrem să ne rezolvăm problemele, trebuie puse cărțile pe față", a spus Negrițoiu.

Oficialul ASF a menționat că, săptămâna viitoare, va fi prezentat în Parlament raportul anual, pe 2013, al ASF.