Microsoft a vândut 40 de milioane de licenţe Windows 8 în prima lună de la lansare, potrivit unuia dintre şefii diviziei responsabile de sistemul de operare, ritmul fiind mai bun decât la lansarea Windows 7, în urmă cu trei ani.


Cifra vânzărilor reprezintă un început solid dar nespectaculos pentru sistemul de operare proiectat să concureze dominaţia Google şi Apple pe piaţa dispozitivelor mobile, potrivit CNBC. 

Şeful de marketing şi finanţe al diviziei Windows, Tami Reller, nu a comparat rezultatele Windows 8 cu cele ale Windows 7, dar vânzările ultimului sistem de operare, lansat pe 26 octombrie, par să fi depăşit rezultatul pentru o lună al Windows 7, care a înregistrat vânzări uşor peste 60 de milioane de unităţi în primele zece săptămâni de la lansare.

Reller nu a oferit, de asemenea, date despre numărul vânzărilor de sisteme de operare independente comparativ cu upgrade-urile realizate de clienţi anteriori, dar a sugerat că o mare parte a creşterii vine din upgrade-uri. Un upgrade la Windows 8 costă 40 de dolari, faţă de 70 de dolari pentru achiziţia versiunii independente. O parte importantă din vânzări a fost asigurată de achiziţiile producătorilor de PC-uri. Potrivit firmei de cercetare StatCounter, circa 1% din 1,5 miliarde de utilizatori de computere au instalat Windows 8.