Pentru a lansa in Europa si America Latina cinci telefoane inteligente cu sistem de operare Firefox, compania americană a colaborat cu patru producători de telefoane, inclusiv ZTE şi LG Electronics, precum şi cu cinci operatori mari, printre care Telefonica, Deutsche Telekom şi America Movil, relateaza Wall Street Journal.

Dar preturile acestor produse, de peste 60 de dolari, sunt prea mari pentru majoritatea consumatorilor din India şi ţările Asiei de Sud-Est, a explicat Gong. "Pentru clientii din tarile emergente, un dolar înseamnă mult  Este greu să vinzi smartphone-uri mai scumpe de 50 de dolari pe acele pieţe", a subliniat el.

Pentru a avea acces la următorul miliard de persoane care îşi cumpără primul smartphone, Mozilla colaborează cu producătorul chinez Spreadtrum Communications pentru producţia de chipuri care să permită preţuri începând de la 25 de dolari. "La un preţ de 25 de dolari, nu este nicio diferenţă de cost faţă de un telefon simplu", a arătat Gong.

Firefox va fi instalat pe 1% din smartphone-urile livrate în acest an şi va ajunge la 3% până în 2018, estimează analistul Neil Mawston, de la firma Strategy Analytics. În comparaţie, Android va avea în acest an o cotă de piaţă de 77%, urmat de iOS al Apple cu 16% şi Windows cu 5%.