Nava va fi dotata cu torpile capabile sa zboare cu o viteaza de 560 kilometri pe ora, cu un tun electric si un centru de comanda holografic.

Spre deosebire de modelele traditionale, coca nu va fi confectionata din otel, ci dintr-un material realizat din fibre acrilice, transparent si deosebit de rezistent.

Deasupra navei va pluti in permanenta o drona fixata cu ajutorul nanotuburilor. Aparatul de zbor fara pilot va observa imprejurimile si, la nevoie, va lichida tinte apropiate cu ajutorul unui laser foarte puternic.

Dronele vor putea fi fabricate pe loc cu imprimante 3D.

Pentru doborarea tintelor aflate la zeci de kilometri departare, va fi utilizat un tun electric pe roti, care va fi instalat la prova navei.

Rachetele vor folosi efectul cavitatiei, dezvoltand o viteza care le permite sa evapore apa din jurul lor si sa zboare prin apa intr-un fel de "buzunar" de aer.

Dreadnought va fi coordonat de cinci oameni aflati intr-un punct de comanda, unde, cu ajutorul hologramelor, se va organiza accesul la toate sistemele navei.

Intreg echipajul va fi format din 50 de oameni, fata de 200 de pe navele din generatiile actuale. Autorii proiectului sustin ca reducerea personalului va constitui principala sursa de reducere a cheltuielor in cazul acestor nave.

Deocamdata nu au fost elaborate toate tehnologiile necesare pentru transpunerea in viata a proiectului, dar expertii britanici si-au propus sa dezvolte cele mai ambitioase proiecte si sa coopteze cei mai buni specialisti ai tarii.