Nissan a început luni producerea modelului mini la fabrica Mizushima deţinută de Mitsubishi. Modelul va fi vândut începând din iunie sub numele de Nissan DAYZ şi Mitsubishi eK Wagon, au anunţat cei doi producători auto niponi. Nissan are ca obiectiv majorarea vânzărilor pe segmentul mini, care reprezintă în prezent 38% din vânzările de vehicule noi în Japonia.

'Este importantă lansarea vehiculelor mini dacă vrei să te extinzi pe piaţa internă', a explicat analistul Kohei Takahashi, de la JPMorgan Chase & Co. în Tokyo. Acesta a adăugat: 'Pe piaţa auto în declin din Japonia, acesta este unul din puţinele segmente care înregistrează creştere'.

În urmă cu doi ani Nissan a înfiinţat o societate mixtă cu Mitsubishi pentru a dezvolta vehicule mini pentru piaţa niponă şi cele două companii intenţionează să lanseze un al doilea model la începutul lui 2014. Nissan DAYZ va concura cu modelul al al grupului Honda Motor, cel mai bine vândut model mini în acest an.

Nissan Motor a anunţat recent că în exerciţiul fiscal 2012, care s-a încheiat în data de 31 martie 2013, a înregistrat un profit net de 342,4 miliarde de yeni (3,21 miliarde de euro) în creştere cu doar 0,3% comparativ cu exerciţiul precedent, chiar dacă a vândut un număr record de 4,914 milioane vehicule (în creştere cu 1,4%).

Nissan, partener al grupului auto francez Renault, a precizat că vânzările sale pe piaţa din SUA au crescut cu 5,4%, până la 1,14 milioane vehicule, însă aceste rezultate pozitive au fost contracarate de scăderea vânzărilor pe pieţele din China (minus 5,3% până la 1,18 milioane unităţi) şi Europa (minus 7,5% până la 600.000 de unităţi), scrie Agerpres in pagina electronica.