Ca baza de constructie va fi folosit un avion de productie sovietica, Su-25, care s-a dovedit pe placul militarilor, in defavoarea avionului Yak-131 (varianta modernizata a avionului de antrenament Yak-130), considerat prea mic si prea vulnerabil.

Noul aparat, la a carui realizare s-au implicat companiile Suhoi si Yakovlev, va fi dotat cu aparatura radar, cu armament de mare precizie si va putea indeplini misiuni in orice conditii atmosferice.  Aparatul trebuie sa fie gata pentru testele de zbor la mijlocul anului 2014, pentru ca productia de serie sa fie lansata nu mai tarziu de anul 2020.

Intre timp, aviatia rusa a primit zilele trecute in dotare un nou avion de spionaj, A-50u, supranumit „farfurie zburatoare” si care este o varianta modernizata a A-50. Care sunt diferentele intre cele doua aparate? Cel nou este mai usor, detine aparatura de ultima generatie si ofera o siguranta de zbor sporita.

Refuzand sa furnizeze detalii legate de performantele specifice menirii avionului, militarii s-au multumit sa precizeze ca tehnologia folosita permite monitorizarea mai multor tinte aeriene si depistarea adversarilor la distante considerabil mai mari.