Fabricat de compania de stat Commercial Aircraft Corp of China (COMAC), avionul C919 era programat iniţial să efectueze zborul inaugural în 2015. De atunci insa au intervenit amanari dupa amanari, pe masura derularii programului de testare si al procesului de obtinere a tuturor autorizarilor necesare.

Modelul C919 are o capacitate de peste 150 de locuri şi o rază de zbor de 4.075 de kilometri.



Pe o piaţă globală care ar urma să ajungă în următorii 20 de ani la aproximativ 2.000 de miliarde de dolari, aparatul va concura cu aeronavele de pasageri de mari dimensiuni Boeing 737 şi Airbus A320.

În acest context, China reprezinta unul dintre segmentele de piaţă cruciale pentru marii producători occidentali de avioane, în condiţiile în care Airbus estimează că transportatorii aerieni chinezi vor avea nevoie de 6.000 de noi avioane în valoare de 945 miliarde de dolari în următorii 20 de ani.



În dorinţa de a cuceri o cotă cât mai mare din piaţa chineză, Airbus şi Boeing au încheiat parteneriate cu firme chineze.

Airbus are un centru de finalizare şi livrare a avioanelor la Tianjin, în timp ce Boeing are de gând să deschidă o facilitate în parteneriat cu COMAC, unde de vopsi şi va instala elementele de cabină pentru aparatele Boeing 737, scrie agerpres.