Modelul Boeing 777 este un avionul bimotor pentru distante lungi. Cea mai noua generatie de aeronave, adica 777-300ER, modelul 777-200LR, precum şi aeronavele cargou 777, folosesc exclusiv motorul GE90-115B, care s-a impus drept cel mai puternic motor cu reactie din lume.

Motorul a generat o forta de propulsare de 58.014 kg la standul de probe GE din Peebles, Ohio, in 2002. Asta inseamna mai mult decat numarul cumulat de cai-putere ai Titanicului (20.865 kg) şi ai rachetei Redstone (34.473 kg) care l-a purtat pe primul american, Alan Shepard, in cosmos. Aceasta realizare a adus motorului un loc in Cartea Recordurilor Mondiale Guiness.

Cel mai puternic motor din lume, modelul GE90 este contributia GE la avioanele de linie de mare capacitate propulsate de doua motoare cu reactie, cu ajutorul caruia modelul Boeing 777 poate parcurge fara oprire distante care nu au fost acoperite pana acum de nici un avion bimotor. Modelul GE90 este primul motor de avioane cu reactie cu paletele ventilatorului fabricate din materiale compozite.

GE a furnizat companiei Boeing peste 1.000 de motoare GE90. Pentru motorul GE90 de noua generatie, proiectat special pentru modelul 777X, inginerii de la GE au inceput sa lucreze la un studiu privind motoarele, denumit GE9X. "Studiul privind motoarele GE9X vizeaza imbunatatiri aduse arderii combustibilului, nivelului de zgomot şi emisii fata de actualul motor GE90-115B, pastrand totodata costuri de fiabilitate şi intretinere comparabile," a declarat Bill Millhaem, Director General al programului GE90 in cadrul diviziei GE Aviation.

Partea centrala a motorului va contine piese fabricate dintr-un nou material revolutionar, denumit material compozit cu matrice ceramica. Materialul poate
rezista la temperaturi de pana la 1.315º C, mai ridicate decat orice alt aliaj avansat. Datorita acestor inovatii, GE va putea imbunatati eficienta consumului de
combustibil cu 10% fata de motoarele sale actuale, iar companiile aeriene vor putea face economii de milioane.