Compania americana a luat aceasta decizie dupa ce a analizat rezultatele unui studiu privind influenta insuficientei somnului asupra capacitatii de lucru si eficientei muncii. Programul Aetna a fost lansat pentru prima data in 2009, la el participand aproximativ 12.000 dintre cei 25.000 de salariati ai companiei.

Datele legate de somnul anagatilor sunt colectate in sistemului computerizat al intreprinderii, unde sunt transmise cu ajutorul unei bratari de mana, care inregistreaza cate ore a dormit persoana respectiva. Responsabilii Aetna au declarat ca, astfel, ei au dorit sa-i determine pe angajatii lor sa duca o viata sanatoasa. 

Iar prima pentru somn nu este singurul "stimulent", lucratorii Aetna putand primi, de asemenea, bonusuri daca merg la sala de sport. Aetna si-ar dori sa fie un fel de "laborator viu", pentru a intelege in ce masura aceasta strategie ete eficienta pentru marile companii.

Potrivit datelor statistice, un lucrator american pierde, in medie, 11,3 zile lucratoare (2.280 de dolari) pentru ca nu se odihneste suficient noaptea, ceea ce, la nivelul ecomiei SUA, asta inseamna aproaximtiv 63 de miliarde de dolari pe an.