Spre deosebire de plasamentul privat, accesibil pentru mai puțin de 150 de investitori, listarea obligațiunilor la BVB, cu valoarea nominală de 100 de lei, oferă posibilitatea oricărei persoane sau companii interesate să le includă în portofoliul investițional, beneficiind de o dobândă de 10% pe an raportat la valoarea nominala. Plata dobânzii se va face semestrial, iar obligațiunile (listate sub indicativul bursier ASC22) vor putea fi răscumpărate la scadență, în 2022.

Acum câteva luni, încheierea într-o singură zi a plasamentului privat a demonstrat interesul foarte ridicat al investitorilor față de obligațiunile emise de o companie care activează într-un domeniu de mare viitor precum e-Learning-ul. Ascendia și-a asigurat rapid capitalul necesar extinderii activității, iar această poveste de succes poate inspira antreprenorii români să se îndrepte către piața de capital”, a declarat Ovidiu Dumitrescu, Director General Adjunct, Tradeville.

 

„Dinamismul pieței pe care activăm ne-a impus o dezvoltare accelerată, în condițiile majorării cu aproape 60% a cifrei de afaceri în primul semestru din 2019. Emisiunea de obligațiuni ne-a permis să susținem expansiunea, îmbunătățindu-ne indicatorii de lichiditate și venind în întâmpinarea cererii tot mai mari pentru produsele noastre. În acest moment, avem două elemente-cheie ce construiesc rezultatele Ascendia pe termen mediu: încrederea clienților în ceea ce le oferim și încrederea investitorilor în noul model de creștere a business-ului”, a spus Cosmin Mălureanu, CEO Ascendia.

 

Infuzia de capital rezultată din emisiunea de obligațiuni oferă posibilitatea companiei de a-și dezvolta cu precădere trei linii de business: Coffee LMS (platforma de Enterprise Learning Management System pentru companii mari și medii), Livresq.com (platforma digitală ce va permite tuturor creatorilor de conținut din domeniul educațional) și Timlogo (cea mai mare platformă de logopedie din România).

 

Succesul Ascendia se aliniează unui trend global în educație, devenit tot mai vizibil inclusiv în România și manifestat prin adoptarea rapidă a instrumentelor personalizate, în format digital. Interesul pentru instrumente de e-Learning s-a reflectat în creșterea cifrei de afaceri a Ascendia, în primul semestru al acestui an, cu 59%, până la 1,73 milioane de lei, față de aceeași perioadă a anului trecut. La finele anului trecut, creșterea cifrei de afaceri a companiei fusese de 40% față de 2017.