Magazinul online Oktal.ro a anunţat o creştere de 20% a vânzărilor de laptopuri în perioada ianuarie - septembrie 2013, comparativ cu perioada similară a anului precedent.

"Tendinţa de creştere a vânzărilor de laptopuri performante a continuat în primele 9 luni din acest an, modelele de ultimă generaţie atrăgând interesul imediat de la lansare", explică Dan Dumitrescu, General Manager al companiei Elka-Oktal Group, care deţine Oktal.ro. În acelaşi timp, magazinul online a înregistrat avans considerabil al volumelor de vânzări şi pe alte categorii: 80% la tablete, 150% la smartphones şi 50% la smart TV.

"Laptopurile rămân produsele de prim-plan pe Oktal.ro. Am reuşit să susţinem vânzările pe acest sector şi prin politica de transport gratuit în orice localitate din România. Astfel, am ajuns să atragem mai mulţi clienţi din localităţi mici şi chiar din mediul rural, o creştere de peste 50% pe acest segment de clienţi", subliniază Dan Dumitrescu. Avansul a fost impulsionat şi de penetrarea tot mai puternică a internetului în mediul rural, ceea ce aduce tot mai mulţi potenţiali clienţi în comerţul electronic şi mai scade diferenţele de comportament de shopping dintre "cele două Românii" - mediul urban şi mediul rural.

Cele mai multe laptopuri cumpărate de pe Oktal.ro ajung în Bucureşti (45%), după care urmează judeţele Cluj, Constanţa, Timiş şi Iaşi. Patru din cinci cumpărători de laptopuri pe Oktal.ro sunt bărbaţi, iar comenzile înregistrate de persoane fizice reprezintă 60% din total. Principalele branduri de laptopuri cumpărate în primele 9 luni din 2013 sunt HP, Dell şi Asus. Puţin peste 10% din laptopuri sunt cumpărate în rate şi doar 3% sunt plătite online cu cardul. Totuşi, în cazul clienţilor care plătesc în showroom-ul Oktal.ro din Bucureşti, plăţile cu cardul ajung la 60%.

"Punem accent pe preţ, dar şi pe servicii, tocmai de aceea avem clienţi care au ajuns la al patrulea laptop cumpărat de la Oktal.ro, ceea ce înseamnă o fidelizare puternică peste ani", spune managerul Oktal.ro. Magazinul şi-a diversificat puternic oferta de produse în ultima perioadă, anul 2013 aducând apariţia electrocasnicelor mari: aparate frigorifice, maşini de spălat, aparate de gătit. Categoria de încorporabile atrage cel mai mult trafic online din zona de electrocasnice, indicând preferinţele cumpărătorilor online.

Pentru ultimul trimestru din 2013, Oktal.ro aşteaptă o creştere de 30% a vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Black Friday va fi şi în 2013 un motor de creştere, la care retailerul estimează vânzări de peste un milion de euro generate de acest mega-eveniment comercial.