Potrivit 'New York Times', directorul general al Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, i-a invitat pe şefii General Motors (GM) - compania mamă a Opel - la o întâlnire pentru a discuta o posibilă fuziune, dar invitaţia a fost respinsă.

'În principiu, Sergio Marchionne are dreptate, industria auto dezvoltă aceleaşi lucruri de peste zece ori. Costurile de dezvoltare scad când producătorii auto împart tehnologia', a explicat Neumann.

In cautarea unor solutii de reducere a emisiilor de dioxid de carbon, producătorii auto dezvolta motoare similare. Cheltuielile impuse de crearea unei noi generaţii de motoare mai mici ar putea fi reduse prin împărţirea costurilor de dezvoltare între branduri.

'Ar fi o mare greşeală pentru Opel să caute o colaborare cu PSA Peugeot Citroen pentru utilizarea platformelor de producţie, şi nu o colaborare cu General Motors, pentru a utiliza mai bine resursele GM', a explicat şeful Opel.

Sergio Marchionne a declarat în repetate rânduri că industria auto trebuie să treacă printr-un proces de consolidare, în condiţiile în care producătorii auto se confruntă cu randamente reduse şi creşterea capitalurilor necesare pentru dezvoltarea de noi automobile.

Grupul american Ford nu este interesat de fuziunea cu o altă companie, a afirmat recent directorul general Mark Fields, scrie agerpres.