"Lucrăm la cea mai semnificativă revenire din industria auto europeană. Ne-am fixat obiective clare. Vrem să devenim numărul doi din Europa", a declarat directorul general al companiei germane, Karl-Thomas Neumann, citat de Bloomberg.

În prezent, Opel este al treilea mare brand din regiune, dupa Volkswagen (VW) şi Ford, conform datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Cota de piaţă a companiei a crescut în primele trei luni din 2014 de la 6,7% la 6,8%, în conditiile in care VW ocupa 11,8% iar Ford 7,5%.

În primul trimestru al acestui an, Opel şi marca soră britanică Vauxhall au vândut în Europa 226.888 vehicule, în creştere cu 8,5% faţă de perioada similară din 2013. În martie, Opel a anunţat că se va retrage din China, decizie pe care şeful companiei a catalogat-o drept tardiva. Prin urmare, livrarile catre China vor inceta în ianuarie 2015. Anul trecut, cei 22 de dealeri Opel au vândut pe piaţa chineză 4.365 de vehicule, fata de 810.000 de modele Buick vândute de grupul american General Motors.

In schimb, Opel intenţionează să investească 245 de milioane de euro (337 de milioane de dolari) în principala sa fabrică din Germania, Ruesselsheim, unde vor fi produse alte două modele noi, inclusiv un Buick pentru piaţa din SUA. Hotararea se inscrie in strategia de reducere a costurilor, anunţată de General Motors.

Recent, grupul american a anunţat că va retrage marca Chevrolet de pe pieţele din Europa de Vest şi de Est, începând din 2016, pentru a face loc altor două mărci - Opel şi Vauxhall. Această retragere va conduce la o pierdere excepţională, cuprinsă între 700 de milioane şi un miliard de dolari, care se va întinde între ultimul trimestru din 2013 şi prima jumătate din 2014.