El a precizat sâmbătă, cu prilejul verificării lucrărilor la pasajul suprateran Mihai Bravu, că pe unul dintre poduri se va putea circula din martie 2014. Edilul general ar fi vrut ca lucrările la pasajul Mihai Bravu să fi fost finalizate anul acesta, însă a afirmat că a întâmpinat o serie de obstacole.

"Șapte mii de frânari care au pus piciorul pe frână, te mai păcălește câte unul, că aici știți foarte bine cu Romstrade cum s-a întâmplat și au zis că îl fac, îl fac, îl fac și am stat un an să așteptăm să-l facă, după care am avut condițiile legale de anulat contractul, a început din nou și cel nefinanțat, că așa mută domnii consilieri, unii dintre ei câteodată mută banii cum le stă mintea la cine știe ce altceva", a răspuns Oprescu întrebat de jurnaliști ce a stat în calea realizării acestui obiectiv.

El a spus că în trei luni de lucrări s-au recuperat șase luni. "La pasajul Văcărești început cu doi ani de zile în urmă un an am stat din cauza neînțelegerilor pe care le-am avut cu constructorul, s-au rezolvat și lucrurile acestea, sper ca niciodată să nu mă mai păcălească cineva în felul acesta, iată că în trei luni aproape că aș îndrăzni să spun că s-au recuperat șase, șapte luni din așteptarea aceasta", a adăugat edilul general.

Potrivit Primăriei Municipiului București, primul pod e realizat în proporție de 65%, în câteva săptămâni au fost montate 44 de grinzi pe 11 deschideri. Au început lucrările de realizare a infrastucturii pentru cel de-al doilea pod, în 23 de zile s-au confecționat 420 de tone de tablă pentru tablierul metalic al podului, care e deja montat.

Prin realizarea acestui proiect, patru mari cartiere care totalizează peste 600.000 de locuitori — Berceni-Olteniței, Balta Albă, Pantelimon și Colentina — vor fi legate între ele, vor avea conexiune cu zona de nord a orașului (Aeroport Otopeni, ieșirea spre Valea Prahovei), precum și alternative față de inelul interior reprezentat de bulevardele Mihai Bravu — Ștefan cel Mare, fapt ce va duce implicit și la decongestionarea traficului în zona centrală.

Contractul a fost atribuit la finele lunii august asocierii Astaldi Spa — Astalrom SA, ambele parte a grupului italian de construcții. Contractul pentru executarea pasajului suprateran Mihai Bravu — Splaiul Unirii, încheiat inițial cu firma Romstrade, a fost reziliat în decembrie 2012.