România se numără astfel printre cele 12 țări din regiunea EMEA unde Lenovo ocupă primul loc în clasamentul vendorilor de PC-uri și tablete, alături de Cehia, Danemarca, Germania, Ungaria, Liban, Polonia, Qatar, Rusia, Slovacia, Turcia și Ucraina.

„Evoluția din ultimele doua trimestre confirma de fapt creșterea continuă a Lenovo, peste ritmul de creștere pieței și chiar pe o piață în scădere. Acesta este rezultatul strategiei Protect and Attack începută cu mai mulți ani în urmă și adaptata în permanență la rezultatele imediate și la obiectivele următoare,” a declarat Aurel Nețin, director general Lenovo România și Bulgaria.  

În regiunea Est a EMEA Lenovo este lider de piață, cu o cotă de 21.6%, cu 6 puncte procentuale peste cel mai apropiat competitor.

Lenovo este pe locul doi în Austria, Bulgaria, Croația, Finlanda, Israel, Iordania, Kuwait, Oman, Kenya, Africa de Sud, Serbia, Slovenia și Emiratele Arabe Unite.
În trimestrul III calendaristic Lenovo și-a consolidat poziția secundă în regiunea EMEA cu o cotă de piață de 15%, cu patru puncte procentuale mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. 

Lenovo a fost singurul vendor din primii zece care a avut o creștere pozitivă în ultimul an în zona EMEA (+16.9%) în timp ce toți competitorii au avut vânzări în scădere. În ansamblu, industria a scăzut cu 16 % față de anul anterior în zona EMEA. Scăderea în Estul Europei a fost de 20%. Pe de altă parte, piața tabletelor a crescut puternic în zona EMEA. 

Lenovo este o companie de tehnologie personală cu o cifră de afaceri de 34 miliarde USD şi cel mai mare producător global de computere personale, care deserveşte clienţi din peste 160 de ţări.