Şi în acest an ofertele au fost diverse şi s-au adresat tuturor categoriilor de turişti, de la studenţi şi tineri îndrăgostiţi până la pensionari care au profitat de cele două-trei zile de odihnă ca să-şi trateze şi problemele de sănătate în staţiunile balneare. Românii au mers şi la pensiunile din zona rurală, în staţiuni, în city break-uri în ţară şi în străinătate şi au ajuns chiar şi pe litoral, se arată în raport.

Hotelurile şi pensiunile din zonele turistice româneşti au pus la dispoziţie 136.000 de locuri de Paşte, dintre care s-au vândut mai mult de 108.000, ceea ce reprezintă un grad de ocupare de 79%. Totodată, se constata o uşoară creştere a tarifelor faţă de acum doi ani. Doar pentru vacanţele petrecute în ţară, turiştii au cheltuit mai mult de 33 de milioane de lei (peste şapte milioane de euro), potrivit calculelor FPTR.

Ca şi în anii trecuţi, pe primul loc în topul preferinţelor românilor s-au clasat pensiunile rurale. Din cele 75.000 de locuri disponibile în pensiuni s-au vândut 65.000. Pe locul doi, după zona rurală, se afla staţiunile montane, cu cele de pe Valea Prahovei pe primele poziţii ca atractivitate. Au fost puse la dispoziţie 30.000 de locuri în cadrul structurilor din zonele rurale, dintre care 22.000 au fost locuri vândute. În staţiunile montane, tariful mediu pentru vacanta de Paşte de anul acesta a fost de 340 de lei de persoana pentru o vacanţă de trei nopţi.

Datorită tarifelor mai mici, romanii au ales inclusiv staţiunile balneoclimatice, care au oferit 28.000 de locuri, din care au fost achizitionate 20.000. Cei care au ales hotelurile de lux din staţiunile autohtone s-au bucurat de acces la SPA şi de alte servicii, precum masaj, saună şi acces la piscină. Pe litoral, cele mai multe oferte turistice au fost in Mamaia, unde, dintre cele 3.000 de locuri puse la dispozitia doritorilor, s-au vândut doar 900, tariful mediu pentru un pachet de trei nopţi de cazare în cameră dublă standard, cu mic dejun inclus, pornind de la 500 lei de persoană.

În ceea ce priveşte turismul extern, numărul redus de zile libere, dar şi contextul politic actual, au redus interesul calatorii in străinătate, comparativ cu anii precedenţi. Astfel, din oferta de 7.500 de locuri, s-au vandut aproximativ 4.800, cele mai căutate destinaţii externe fiind litoralul bulgaresc al Mării Negre, statiunile din Grecia sau Tenerife.