"38% dintre companiile din România oferă prime fixe tuturor angajaţilor cu ocazia diferitelor evenimente sau ocazii (de exemplu, Sărbătorile de iarnă, Paşte sau vacanţă). Aceste prime sunt oferite fie sub forma unor sume fixe (care variază între 500 şi 1.500 de lei, în funcţie de angajator şi industrie), fie sub forma unui anumit procent din salariul lunar (în cazul celui de al 13-lea salariu sau al primei de vacanţă)", se arată în documentul citat de agerpres.

Potrivit acestuia, bonusul de performanţă este un stimulent frecvent utilizat de companii, mai ales pentru angajaţii din eşaloanele de management. Nivelul bonusurilor de performanţă depinde de categoria de personal şi variază de la unul la patru salarii lunare. Pentru ultimul an, companiile nu au raportat diferenţe semnificative între nivelul planificat şi cel plătit al bonusurilor legate de performanţă.

"În ceea ce priveşte beneficiile extra-salariale, tichetele de masă, abonamentele la clinicile medicale private şi activităţile de socializare (de exemplu petreceri sau team building-uri organizate de companii) sunt cele mai frecvente beneficii utilizate, fiind în continuare oferite de mai mult de jumătate dintre companiile participante la studiu. Unul dintre motivele pentru care companiile acordă astfel de beneficii este faptul că sunt uşor cuantificabile în bani, iar valoarea lor este uşor de perceput de către angajaţi", explică PwC.

Studiul salarial şi de beneficii PayWell România 2015 analizează nivelurile salariale şi politicile de remunerare a 112 de companii din şapte sectoare economice diferite (industria agro-chimică, sectorul bancar, industria bunurilor de larg consum, sectorul de retail, industria leasingului, sectorul farmaceutic şi cel al producţiei industriale).