Avansul a fost generat aproape exclusiv de creşterea interesului pentru achiziţia de proprietăţi imobiliare, în vreme ce segmentul de închirieri a rămas relativ stabil. Dintre cei care au recunoscut că au o nevoie imobiliară activă, mai mult de jumătate, respectiv 55,2%, îşi doresc să cumpere o locuinţă, în timp ce 23,2% au nevoie să vândă. Pe de altă parte, 11% dintre respondenţi vor să dea o proprietate în chirie, restul de 10,6% fiind interesaţi să ia în chirie, scrie agerpres.

În ceea ce priveşte timpul alocat pentru încheierea unei tranzacţii, 43,5% aşteaptă să-şi rezolve problema imobiliară într-un interval mai mare de şase luni. La polul opus, 19,7% vor o tranzacţie imobiliară urgentă, pe care sunt nevoiţi să o realizeze în mai puţin de o lună.

Dintre potenţialii cumpărători, 38,3% s-ar afla la achiziţia primei lor locuinţe, în timp ce 40,7% au deja o casă, dar îşi doresc una nouă. Restul de 21% ar vrea să cumpere un imobil pentru a-l închiria. Aproape 40% dintre respondenţii din această categorie intenţionează să facă plata cash pentru imobilul vizat, în timp ce aproximativ 60% declară că vor contracta un credit bancar.

În locuinţele ce urmează a fi achiziţionate vor locui cu precădere cupluri sau familii tinere, formate din două (46,5% din cazuri) sau trei persoane (26,6%). Doar 11,8% dintre cei intervievaţi urmează să locuiască singuri în imobilul cumpărat, iar 10,5% au patru sau mai mulţi membri în familie.

Preţul este în continuare factorul cu cea mai mare greutate în decizia potenţialilor cumpărători, fiind luat în calcul de 76,9% dintre aceştia. Pe locul al doilea se situează zona (53,7%), urmată de confortul imobilului (36,6%), de apropierea de utilităţi (33,7%) şi de vechimea imobilului (21,4%).

Mediul online rămâne cea mai importantă sursă de informare, urmat de recomandările cunoştinţelor şi prietenilor. 25,6% dintre respondenţi consideră că agenţiile imobiliare reprezintă o sursă importantă de informare. Site-urile imobiliare reprezintă sursa de informare în care românii au cea mai mare încredere (50,5%), urmate de recomandările cunoştinţelor şi prietenilor (44,5%) şi agenţiile imobiliare (37,7%).