Astfel, tabletele Android vandute in 2013 au detinut o cota de piata de 61,9%, vanzarile dublandu-se comparativ cu anul precedent, de la 53.3 milioane de unitati in 2012, la 120,9 milioane in 2013.

Vanzarile totale de tablete in 2013 au crescut cu 68% fata de 2012 si s-au ridicat la 195.4 milioane de unitati. Cota Apple pe piata de tabletei a scazut la 36% in 2013, fata de 52,8% cu un an mai devreme. Totusi, vanzarile de iPad au crescut in aceeasi perioada de la 61.5 milioane de unitati la 70,4 milioane de unitati.

De asemenea, o crestere semnificativa pentru anul trecut au inregistrat si tabletele cu sisteme de operare Windows. Vanzarile acestora au crescut de la 1,1 milioane de unitati in 2012, la 4 milioane in 2013, iar cota de piata de la 1% la 2,1%.

In ciuda declinului in ponderea pe piata mondiala, Apple ramane cel mai mare producator de tablete din lume, cu o cota de piata de 36%. Locul al doilea este ocupat de Samsung, care a vandut  37.4 milioane de tablete in 2013, aproape triplandu-si cota de piata de la 7,4% in 2012, la 19,1% anul trecut.

Dupa cele doua vin, in ordine descrescatoare: Asus (vanzari de 11 milioane de unitati si o cota de piata de 5,6%), Amazon (9,4 milioane de unitati, 4,8%) si Lenovo (6,5 milioane de tablete, 3,3%).