"Salariul minim pe economie e 1200. A fost o greşeală de redactare pentru că am redactat lucrurile de miercuri noapte până joi, la fel cum a fost o greşeală cea referitoare la privatizarea CFR Marfă - rămâne conform acordului cu FMI, privatizare majoritară şi nu minoritară", a spus Ponta.

El a arătat că forma finală a programului de guvernare va fi forma pe care marţi Guvernul o depune la Parlament, după ce primeşte eventual observaţii.

Ponta a precizat, totodată, că era logic ca noul program de guvernare să stipuleze faptul că CAS scade dacă situaţia financiar-bugetară permite, argumentând că între timp România a încheiat un nou acord cu FMI şi a ratificat Tratatul de guvernanţă fiscală.

"Dacă vrem să fim ţară membră a UE nu putem peste noapte să aruncăm bugetul în cap şi să îl facem altfel. Evident că în discuţia cu CE în primul rând şi cu FMI aceste obiective politice şi de guvernare le vom realiza. Nu putem să le facem împotriva tratatelor pe care România le-a ratificat deja", a spus Ponta.

Limita maximă până la care ar urma să crească, în etape, până în 2016 salariul minim este în programul noului Guvern mai mică decât limita superioară asumată de Guvernul USL în decembrie 2012, fiind calculată acum la 1.100 lei, faţă de ţinta de 1.200 lei fixată atunci pentru acelai interval.

Astfel, în programul de guvernare asumat la sfârşitul anului 2012, angajamentul era pentru o creştere progresivă a salariului minim pe economie, până în anul 2016, până la 1.200 lei.

Guvernul a preluat, eronat, din vechiul program de guvernare paragraful privind CFR Marfă, asumându-şi astfel vânzarea doar a unui pachet minoritar de acţiuni, contrar deciziei CSAT şi obligaţiilor FMI, premierul Victor Ponta, atenţionat, vineri, de MEDIAFAX, cerând telefonic SGG modificarea în Parlament.

"Aşa a apărut, minoritar ? Este o greşeală", a spus Ponta, după care l-a sunat pe secretarul general al Guvernului şi i-a cerut să modifice textul în Parlament, acolo unde programul a fost deja transmis în această formă.

Anterior, contactat de MEDIAFAX, ministrul Transporturilor, Dan Şova, nu a dorit să răspundă întrebării dacă este vorba de o greşeală rezultată prin simpla copiere, fără verificare, a textului din 2012.