'Poşta Română îşi urmează parcursul strategiei asumate prin guvernanţa corporativă, de modernizare accelerată comercială şi operaţională a companiei, iar acest nou proiect major de succes se alătură tuturor iniţiativelor şi parteneriatelor recente. Astfel, oferta noastră de servicii a fost adusă mai aproape de aşteptările clienţilor şi reconfirmă valoarea şi încrederea în brand-ul Poşta Română. Serviciile financiare vor constitui, alături de alte proiecte de afaceri iniţiate, o alternativă de viitor la tendinţa de scădere a pieţei de corespondenţă în România', susţine Alexandru Petrescu, directorul general al Poştei Române, citat de agerpres.

Odată cu parafarea acestui nou parteneriat, la ghişeele Poştei Române selectate la nivel naţional şi implementate etapizat se vor putea tranzacţiona produse bancare retail în condiţii de proximitate şi convenienţă, în beneficiul tuturor clienţilor. În prezent, proiectul va beneficia de o etapă-pilot, urmând ca dispersia la nivel naţional să continue accelerat, începând cu 2017.

Banca românească specializată în finanţarea IMM-urilor, Nextebank, şi-a schimbat denumirea în Patria Bank, începând cu data de 10 martie 2016, şi vizează demararea în acest an a unei fuziuni cu Banca Comercială Carpatica, unde deţine 54,79% din acţiuni. Banca a fost fondată în anul 1993 sub denumirea de Banca Romexterra, redenumită ulterior Nextebank, iar noua operaţiune de rebranding se va finaliza în următoarele trei luni.

Poşta Română este deţinută de statul român, prin Ministerul Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională (MCSI), în proporţie de 75%, şi de Fondul Proprietatea (FP) în proporţie de 25%. Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, însemnând peste 80% din totalul subunităţilor poştale care operează, în prezent, în România. Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poştei Române şi peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reţeaua poştală proprie.