Luna mai este a şasea lună consecutiv în care compania obţine profit operaţional, în condiţiile în care în luna mai 2012, la preluarea managementului de către noua echipa de conducere, compania se afla în prag de insolvenţă, cu pierderi de peste 480 milioane lei.

"Procesul de readucere a companiei pe profit s-a datorat implementării unei serii de măsuri luate de managementul companiei privind eficientizarea şi dezvoltarea activităţii, cât şi a optimizării cheltuielilor, prin restabilirea echilibrului între volumul de prestaţii poştale şi a numărului de angajaţi, atât la nivel operaţional cât şi la nivel administrativ. În aceste condiţii personalul de conducere a fost redus cu 55%, de la 388 în martie 2012, la 173 în martie 2014, iar personalul funcţional s-a redus cu 16% de la 2.128 în martie 2012 la 1.771 în martie 2014. Personalul operaţional s-a redus, prin disponibilizare colectivă, cu 3.650 angajaţi, respectiv cu 11%. În luna mai 2012, la preluarea managementului de către noua echipa de conducere, Poşta Română se afla în prag de insolvenţă, cu pierderi de peste 480 milioane lei, acumulate în perioada anilor 2009 - 2011", a declarat Dan Dumitrescu, în comunicatul companiei.

Acesta a precizat că veniturile Poştei Române în luna precedentă schimbării de management (aprilie 2012) au fost de 99,3 milioane lei, în timp ce cheltuielile se situau la un nivel de 109,2 milioane lei, determinând pierderi de 9,9 milioane lei.

"Doi ani mai târziu, în luna martie 2014, veniturile Poştei Române au fost de 97,5 milioane lei, în timp ce cheltuielile se situau la un nivel de 89,5 milioane lei, rezultând astfel un profit de 8 milioane lei. Pentru perioada octombrie 2013 - martie 2014, profitul operaţional înregistrat este de 37,3 milioane lei", a mai adăugat Dumitrescu.

De asemenea, CNPR şi-a achitat datoriile către stat în primele trei luni ale acestui an, cuantumul taxelor şi impozitelor (TVA, CAS, etc) depăşind 67 milioane lei.

Raportat la totalul costurilor anuale ale companiei, ponderea cheltuielilor salariale a rămas constantă la un nivel de 70%. Potrivit sursei citate, creşterea veniturilor lucrătorilor poştali este asigurată printr-un mecanism triplu: spor de vechime (între 5 - 25%) plus spor de fidelitate (între 3 - 18%) plus automatul de clasa (creşterea periodică, cu 3-7% la fiecare 3 ani, a salariului de baza în urma unui examen), precizează CNPR. Pe de altă parte, strategia investiţională a CNPR pentru anul 2014 va urmări cu precădere crearea unor condiţii corespunzătoare pentru desfăşurarea activităţii poştale.

"Odată cu stabilizarea situaţiei financiare, Poşta Română şi-a stabilit o serie de direcţii de acţiune, corelate cu sursele de finanţare disponibile, respectiv modernizarea şi extinderea sistemului informatizat, îmbunătăţirea condiţiilor de muncă oferite personalului, modernizarea şi amenajarea oficiilor poştale existente şi aducerea lor la un standard de dotare şi funcţionare cât mai ridicat şi eficientizarea şi securizarea activităţii de transport", a mai spus Dan Dumitrescu.

Poşta Română este lider pe piaţa serviciilor poştale în România cu o cifră de afaceri anuală de peste 1,2 miliarde lei şi operează printr-o reţea de 5.687 unităţi poştale, cu acoperire naţională, având 27.305 angajaţi. Anual, compania procesează un volum de sute de milioane de trimiteri poştale şi distribuie către 5 milioane de beneficiari drepturile băneşti aferente sistemului public de pensii.