Dar dupa declinul generat de trei ani de sanctiuni si de scadrea pretului la petrol, economia Rusiei afiseaza semne de redresare. Asa reiese din datele Association of European Businesses (AEB), conform carora livrările de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare pe piaţa rusă au urcat în mai cu 15%, la 124.990 unităţi, comparativ cu perioada similară din 2016. Este a treia lună consecutivă de creştere a vânzărilor.

Vorbind la ceremonia de demarare a lucrărilor de construcţie ale fabricii din Esipovo, la 60 km de Moscova, Markus Schaefer, membru al Board-ului Mercedes-Benz Cars, a spus că decizia Daimler a venit după o "discutie extrem de satisfacatoare" cu Executivul rus. E vorba de diverse beneficii de care se va bucura grupul german si care nu au mai fost acordate până acum investitorilor străini.

"În ultimă instanţă, vrem să produce maşini acolo unde sunt clienţii noştri. Suntem încrezători în potenţialul pe termen lung al Rusiei", a subliniat Schaefer. Deşi vânzările Mercedes în Rusia au scăzut în ultimii ani, Schaefer se aşteaptă la o creştere a livrărilor în 2017 şi la un trend crescător în următorii ani. În mai, livrările Mercedes pe piaţa rusă au urcat cu 8%.

Va fi prima uzină Daimler pentru producţia de autovehicule de pasageri din Rusia, vor fi peste 1.000 de angajaţi şi vor fi produse anual peste 20.000 de maşini şi SUV-uri Mercedes-Benz. Rusia este văzută drept o piaţă cu un potenţial semnificativ de către marii constructori auto mondiali. Cu toate acestea, noi proiecte de investiţii au fost suspendate începând din 2014, când conflictul din Ucraina şi sancţiunile internaţionale impuse Moscovei au dus la contracţia economiei ruseşti. Sancţiunile internaţionale nu au interzis investiţiile în sectorul auto dar au afectat încrederea investitorilor şi în plus au complicat tranzacţiile financiare pentru că trebuiau evitate băncile supuse sancţiunilor internaţionale.

Daimler produce deja camioane în centrul Rusiei în parteneriat cu producătorul local Kamaz, însă până acum nu avea o uzină pentru producţia de vehicule de pasageri în Rusia. Mercedes-Benz a fost anul trecut cel mai mare producător de automobile de lux, depăşind BMW şi Audi. În România, Daimler are două unităţi de producţie, în Cugir şi Sebeş, precizeaza agerpres.