Groupama, unul dintre liderii pieței de asigurări din România, și-a îmbunătățit rezultatele financiare în 2013 și are ca principal obiectiv pentru 2014 atingerea nivelului de profitabilitate sustenabilă. Rezultatul tehnic net al companiei   s-a îmbunătățit semnificativ, cu peste 50% comparativ cu 2012, și s-a bazat pe o profitabilitate mai bună a produselor clasice.

Un aport important în obținerea acestui rezultat au avut creșterea performanței pe linia Casco și reducerea voluntară a expunerii pe RCA, cumulat cu îmbunătățirea rezultatului tehnic net, precum și îmbunătățirea rezultatului tehnic net pe asigurările de proprietăți. Principalele linii de asigurări care au înregistrat creșteri ale veniturilor au fost Bunuri și proprietăți (asigurări agricole incluse), Transport, precum și Sănătate & accidente. Pe fondul diminuării expunerii pe linia RCA, primele brute subscrise totale pentru 2013 au fost însă în scădere cu 11% comparativ cu anul anterior, ajungând la 718 milioane de lei.

Îmbunătățirea rezultatului financiar în 2013 a avut la bază și implementarea cu succes a programelor de eficientizare a cheltuielilor, acestea scăzând în 2013 cu mai mult de 4% față de 2012, în condițiile îmbunătățirii constante a gradului de satisfacție a clienților. Optimizarea și eficientizarea continuă a proceselor reprezintă și în 2014 o axă importantă de dezvoltare pentru Groupama Asigurări alături de creșterea marjei tehnice.

Compania și-a consolidat poziția pe segmentele strategice și a obținut un rezultat tehnic net în creștere față de 2012 pe linia de produse destinate domeniului agricol, păstrându-și constantă cota de piață și poziția de lider. În același timp, lansarea produsului Asigurarea Medicală Integrală, în parteneriat cu Rețeaua Regina Maria, a facilitat dezvoltarea portofoliului de clienți pe linia de asigurări de sănătate. Pe segmentul corporate și IMM, care are o pondere importantă în totalul primelor brute subscrise, compania a înregistrat un avans ușor comparativ cu 2012.
“Anul 2013 a reprezentat pentru Groupama Asigurări un an de tranziție și ultimul an în care am înregistrat pierderi. Ne-am îmbunătățit semnificativ profitabilitatea produselor de bază și ne-am dezvoltat pe liniile Casco și Property într-un ritm mai accelerat decât piața. Suntem lideri pe segmentul asigurărilor agricole și ocupăm pozițiile 2 și 3 în piață pe linia CASCO și respectiv Property. De asemenea, am debutat cu succes pe segmentul asigurărilor de sănătate, unde am inovat printr-un produs unic în piață la momentul lansării. Obiectivul nostru strategic în 2014, anume atingerea pragului de profitabilitate sustenabilă este confirmat în primul trimestru, care pentru Groupama Asigurări este unul profitabil în termeni de rezultate”, a declarat Francois Coste, Director General Groupama Asigurări.

Nivelul ridicat al satisfacției clienților a avut un rol important în atingerea performanțelor din 2013 și rămâne o componentă cheie în strategia companiei. Un element care a acționat în acest sens a fost Colecția de avantaje, un pachet unic de angajamente și garanții destinate clienților. De asemenea, Groupama a fost în 2013 asigurătorul cu cel mai mic număr de reclamații din top 5 jucători de pe piață, confirmând angajamentul de a livra servicii simple, flexibile și adaptate nevoilor clienților.