În timp ce Statul Islamic (ISIS, în engleză) lupta pentru a prelua controlul asupra localității siriene Kobane, în micul oraș Comines din sudul Belgiei cu circa 20.000 de locuitori, ciocolata începea să se deterioreze în magazia fabricii în așteptarea comenzilor care nu mai veneau. Situația se prelungea din octombrie anul trecut.

Proprietarii au estimat că au pierdut între 50.000 și 100.000 de euro. Italo-elvețiană, marca veche de aproape o sută de ani s-a văzut obligată să-și schimbe numele din cauza conotației ce trimite la jihadiștii care luptă în Irak și Siria, decapitând și arzând oameni de vii. "Numele făcea mult rău afacerii", a recunoscut Désirée Libeert, fiica proprietarului acestei companii fondate în 1923.

La 1 ianuarie 2014, partenerii companiei, care folosește în prezent 150 de angajați și are încasări de 35 de milioane de euro anual, au decis să schimbe acronimul (ISIS, de la Italo Suisse Italo Suisse). 'Crea confuzie privind originile noastre', susține directoarea acestei firme care se consideră sută la sută belgiană. Potrivit ei, stră-străbunicul său a venit în Elveția pentru a "investiga și studia tehnicile ciocolatei".

Numele făcea totodată trimitere la 'zeița egipteană a dragostei și frumuseții', explică Désirée. A fost un ghinion faptul că au optat fără să știe pentru un cuvânt care mai târziu avea să fie citat la știrile negative de mass-media din întreaga lume. Când conotația teroristă a denumirii ISIS a început să se extindă anul trecut pe întreaga planetă, familia Libeert a remarcat că cererea la produsele lor a început să scadă.

Înainte de Sărbătorile de anul trecut s-au înregistrat pierderi de până la 100.000 de euro. La discuțiile privind un nou nume, la care au participat cei cinci parteneri ai familei, s-a avut inițial în vedere denumirea de 'Liberty' ca un concept total opus terorismului. Însă până la urmă s-a optat pentru Libeert — destul de asemănător — pentru ambalajele dulciurilor acestei fabrici, scrie Agerpres in pagina electronica.