Airbagurile frontale Takata conţin o capsă pirotehnică posibil asamblată cu material pirotehnic neconform, care, daca se activeaza in urma unui accident, ar putea provoca spargerea capsei pirotehnice şi declanşarea anormală a acestuia. La finalul anului 2013, Takata anunţase că airbag-urile a 16,6 milioane de automobile sunt defecte.

Potrivit respectivelor surse, Takata va depune cererea la un tribunal din Tokyo, în cadrul unei proceduri din Codul civil similare cu faimosul Capitol 11 din legislaţia americană. În condiţiile în care datoriile sale depăşesc 1.000 de miliarde de yeni (9 miliarde de dolari), va fi cea mai mare cererea de plasare sub protecţia Legii falimentului a unui producător japonez de după război.

Sursele au mai adăugat că Takata va solicita unor importante instituţii financiare precum Sumitomo Mitsui Banking Corp. un credit punte în valoare de zeci de miliarde de yeni pentru a se putea restructura după plasarea sub protecţia falimentului. Takata speră că printr-un plan solid de restructurare va putea să îşi separe operaţiunile sănătoase, inclusiv cele care produc centuri de siguranţă şi scaune pentru copii, într-o nouă entitate.

În România, japonezii de la Takata au două fabrici la Arad (care produc volane şi centuri de siguranţă) şi una la Sibiu (unde se produc saci pentru airbaguri), mentioneaza agerpres.