Portofoliul de credite al ING România a ajuns la 17,6 miliarde lei la finalul anului 2016, în creştere cu 22%, în timp ce piaţa locală a fost relativ stabilă (avans de 1%). Banca a atras în 2016 peste 270.000 clienţi individuali noi, fiind atins pragul istoric de un milion de clienţi individuali, în timp ce pe segmentul IMM-urilor a fost depăşit pragul de 10.000 de clienţi.

Fondurile atrase au ajuns la 22,3 miliarde lei, cu 20% mai mult comparativ cu finalul anului 2015. Veniturile ING Bank au ajuns la 1,2 miliarde lei, în creştere cu 29%, pe fondul creşterii afacerii, a numărului de clienţi şi a activităţii acestora, cu venituri de 123 milioane lei din vânzarea acţiunilor Visa. Costurile au crescut la 665 milioane lei, în creştere cu 16%.

'În 2016, am văzut rezultatele muncii noastre. Sunt mândru în mod deosebit de faptul că am atins pragul istoric de un milion de clienţi individuali activi. La această realizare a contribuit semnificativ digitalizarea produselor şi serviciilor oferite, care au devenit astfel mai simple şi mai potrivite profilului clienţilor tot mai autonomi ai ING', a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România, citat de agerpres.

Conform datelor prezentate de Sven Foos, CFO ING România, creditarea a crescut cu 3,1 miliarde lei, totalizând 17,6 miliarde lei la sfârşitul anului 2016, iar această creştere de 22% a dus cota de piaţă în creditare a ING România la 7,7%, de la 6,3% în 2015. Creditarea în lei a fost principalul motor de creştere, ajungând la un total de 11,7 miliarde lei, cu 37% mai mult decât anul anterior. Creditarea pentru persoane fizice a crescut cu 36%, ajungând la 9,1 miliarde lei. Pe piaţa împrumuturilor pentru companii, ING a fost a doua mare bancă în împrumuturi sindicalizate, cu cinci mandate de Aranjor Principal (Lead Arranger). Împrumuturile pentru IMM-uri au crescut cu 50% comparativ cu anul anterior.

Volumul depozitelor a continuat să crească, fondurile atrase ridicându-se la 22,3 miliarde RON la finalul anului trecut, cu 20% mai mult comparativ cu decembrie 2015, iar cota de piaţă în fonduri atrase a ING a ajuns la 7,7%, de la 6,9% în 2015.

În 2016, costurile au crescut la 665 milioane lei, cu 16% mai mult faţă de anul trecut, fiind în principal influenţate de creşterea afacerii, a investiţiilor în infrastructura IT, în dezvoltarea de aplicaţii, costurile cu noi angajaţi şi costurile de reglementare. Costurile de risc au crescut la 92 milioane lei, de la 55 milioane lei în 2015. Rata creditelor neperformante a continuat să scadă, ajungând la 3,6% în 2016, de la 4,3% în 2015. Raportul cost/venituri (C/I) a scăzut la 50%.

Pe parcursul anului 2016, ING România a atras 270.000 clienţi noi, cu 21% mai mult faţă de anul precedent. Peste 69.000 clienţi au folosit ING ca bancă principală, cu 25% mai mult comparativ cu 2015 (clienţi care au venituri recurente în ING şi deţin cel puţin încă un produs bancar).