Pe o piață care a stat sub semnul stocurilor mari plasate forțat de producători la distribuitori, vânzările Cemacon au crescut, valoric, cu 10%, depășind dinamica volumelor și determinând îmbunătățirea profitabilității operaționale cu 16%. Veniturile operaționale au crescut cu 40% comparativ cu aceeași perioadă a anului 2013.

“Pentru Cemacon, 2014 este anul consolidării afacerii, din punct de vedere financiar, comercial și operațional. Asta înseamnă că ne-am propus în continuare creșteri, ce se bazează pe valorificarea a noi zone de competență. Strategia de diferențiere și poziționare deja își arată roadele în îmbunătățirea calității vânzării noastre: am menținut trendul ascendent de anul trecut, am crescut valoric mai mult decât cantitativ. Prin noua abordare de strategie comercială, ne întărim parteneriatul cu distribuitorii și, împreună, promovăm beneficiile portofoliului de produse EVOCERAMIC, pe care l-am îmbunătățit consistent în 2013. Cemacon este un brand premium, iar poziția pe piața din Transilvania o confirmă”, a declarat Liviu Stoleru, Director General și Președinte al Consiliului de Administrație Cemacon.

În primul trimestru al anului 2014, costul de producție, deși afectat de creșterile de preț la energie, materii prime și ambalaje, a fost păstrat la nivelul din 2013. Efectul scumpirilor a fost atenuat de o nouă etapă de eficientizare a consumului energetic, în urma unor investiții la fabrica din Recea ce au vizat schimbări de rețetă și îmbunătățiri de flux de producție.

”Credem că lupta de preț nu este în avantajul niciunui jucător din piață, fie el producător, distribuitor sau constructor. Plusvaloarea se obține cu produse performante, care îmbină eficiența de cost și timp, care, în cele din urmă, se convertesc în beneficii consistente pentru fiecare proiect”, a completat Liviu Stoleru.
Restructurarea pachetului de credite, cauza rezultatului financiar negativ, se află în linie dreaptă, conform înțelegerii semnate de Cemacon cu BCR în noiembrie 2013. Primii pași ai acordului au fost implementați; astfel, la sfârsitul anului 2013, BCR a cesionat 12 milioane euro din creanță către fondul de investiții Business Capital For Romania Opportunity Fund Cooperatief U.A., iar acționarii au decis deja majorarea capitalului social. În perioada următoare, se va realiza conversia în acțiuni a datoriei excedentare.

”Ne aflăm într-un stadiu avansat cu procedurile de restructurare a creditelor. Colaborarea dintre bancă, acționari și companie este una eficientă, iar etapele deja parcurse din acord – transferul de creanță, operațiunile de capital, pregătirea mutării activelor – sunt garanția că vom închide cu succes procesul în cea de a doua parte a anului.
Astfel, la sfârșitul lui 2014, prin performanța operațională și prin încheierea restructurării financiare, voi atinge un obiectiv personal setat la preluarea proiectului în 2010: Cemacon va înregistra profit net, indicatorul esențial de sănătate a business-ului”, a declarat Liviu Stoleru, Director General și Președinte al Consiliului de Administrație Cemacon.

Deși piața materialelor de zidărie nu dă semnale de revenire, iar presiunea pe costurile de producție și de operare este mare ca urmare a măsurilor fiscale și de liberalizare de la începutul anului, pentru 2014 managementul Cemacon își propune creșterea cifrei de afaceri cu 31% față de 2013 și creșterea profitului operațional cu 28%. De asemenea, Cemacon își propune să devină lider de piață în Transilvania, Banat și Crișana, să crească la nivel național cota de piață de la 16% la 18% și să completeze portofoliului EVOCERAMIC cu alte produse unice în piață, cu beneficii relevante pentru consumatori.