"Anul trecut au fost vreo 10 - 15 unităţi. Pentru anul acesta nu s-au înmatriculat toate, deoarece producătorii nu au fost pregătiţi pentru asta, nu se aşteptau. Am modificat Ghidul de finanţare, alocându-le un termen de 120 de zile de la data de la care cetăţeanul merge la dealer să-şi comande maşina până la momentul la care dealerul va aduce acea maşină. Programul "Rabla" va continua cu siguranţă şi la anul, pentru că tendinţa este de reducere a emisiilor de carbon. Este o cerinţă a Uniunii Europene şi o obligaţie asumată de România, iar maşinile cu zero emisii reprezintă o prioritate pentru orice stat membru. Aţi văzut că multe capitale îşi propun ca, până în 2020 - 2025, să promoveze full electrice pe şosele", a spus Brezuică.

Şeful AFM a precizat, totodată, că pentru acest an nu mai poate fi vorba despre o suplimentare a bugetului programului, din motive administrative. "Voucherele se pot epuiza la fel de repede ca la ultima suplimentare, dar dealerii nu vor putea să comercializeze şi să depună toată documentaţia până la sfârşitul anului, adică până în 25 decembrie când se închide Trezoreria", a explicat preşedintele AFM.

Începând din 18 mai 2017, persoanele fizice şi cele juridice au putut accesa Programele de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional - "Rabla Clasic" şi "Rabla Plus'. Bugetul anunţat la momentul respectiv, în cazul programului "Rabla Clasic", se situa la 180 de milioane de lei, iar cel pentru "Rabla Plus" la 45 de milioane de lei, relateaza agerpres.

Ulterior, pe data de 11 octombrie, Guvernul a aprobat în şedinţa săptămânală suplimentarea cu 25 de milioane de lei a bugetului destinat Programului "Rabla Clasic" pentru persoane fizice, iar toate cele 3.800 de prime de casare suplimentare s-au epuizat cinci zile mai târziu, în numai 30 de minute, anunţa, la momentul respectiv, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu.