Consortiul care opereaza campul gazeifer Shah Deniz II din Azerbaidjan a primit optiunea de a prelua 50% din proiectul Nabucco Vest, potrivit Transgaz, unul din actionarii proiectului. Acest lucru va fi posibil doar daca Shah Deniz II va alege drept ruta de transport Nabucco Vest si nu TAP, conducta concurenta. 

Conform comunicatului Transgaz, actioanarii Nabucco Vest si cei ai Shah Deniz II au semnat la finele saptamanii trecute, la Viena, acorduri referitoare la "colaborarea stransa dintre cele doua proiecte" si la "finantarea in comun a costurilor de dezvoltare a Nabucco Vest, pana la decizia selectiei conductei pentru ruta de livrarea a gazelor de la Shah Deniz II". Actionarii Shah Deniz II sunt printre altii azerii de la Socar, britanicii de la British Petroleum, francezii de la Total si norvegienii de la Statoil.

Shah Deniz II urmeaza sa decida in acest an ce ruta de transport va alege pentru livrarea gazului azer in Europa. Sunt doua variante: Nabucco Vest, cu cele mai mari sanse, care urmeaza sa fie construita de la malul bulgaresc al Marii Negre si sa strabata apoi Bulgaria, Romania, Ungaria si Austria, pana al Viena, sau TAP, conducta ce va strabate Balcanii pana la Adriatica si apoi in Italia. Una din aceste rute de transport vor fi alimentate de TANAP, investitia pe o vor face Azerbaidjan si Turcia pe teritoriul acesteia din urma.  

Din Nabucco Vest fac parte in prezent Bulgargaz din Bulgaria, Transgaz din Romania, Mol din Ungaria, OMV din Austria si RWE din Germania. Investitia in proiect este estimata undeva la 6-7 miliarde de euro. Gazoductul urmeaza sa fie o alternativa de aprovizionare a Europei la gazul rusesc.